loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شوکران طلاق

ناشر کتاب نیستان

نویسنده مرتضی بهشتی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 188

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35674 10003022
3,600 3,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اگر ازدواج را قراردادی بین دو شخص برای زندگی مشترک بدانیم، این قرارداد همیشه دایم نیست و گاهی بنا به دلایلی فسخ می شود. جریان فسخ قرارداد بین یک زوج را اصطلاحا طلاق می گویند. نگارنده در کتاب حاضر به بررسی طلاق و عواقب بعد از آن پرداخته است. بدین منظور نخست به بیان گفت وگوهایی پرداخته که عموما برآمده از مشاوره های حضوری و مکاتبه ای خود نویسنده است، سپس درباره تفاوت های بیولوژیکی و روان شناسی مردان و زنان مطالبی را بیان کرده و مراحل چهارگانه مرگ عاطفی را شرح داده و در ادامه درباره طلاق عاطفی و طلاق خاموش توضیحاتی را ارائه داده است.

مساله محوری این کتاب، طلاق خاموش یا عاطفی است که در آن، زوج ها با وجود زندگی مشترک و بودن زیر یک سقف، فقط به علت مسایل سنتی و عرفی به شرایط موجود تن می دهند. در مقدمه این کتاب می خوانیم: «از نظر روان شناسان، این نوع جدایی بدتر از طلاق قانونی است؛ زیرا وقتی زن و شوهر مجبور به زندگی زیر یک سقف هستند اما زبان مشترکی ندارند، از نظر روحی و روانی تحت فشار قرار می گیرند... فرزندان چنین خانواده ای، بدترین الگوی رفتاری را از والدین خود دریافت و در زندگی مشترک آینده شان به احتمال فراوان آن را اعمال می کنند.» در خانواده هایی که در این کتاب با عنوان جدایی بی نشان از آنها یاد شده، زن و شوهر زیر یک سقف، اما جداگانه زندگی می کنند و حتی گاهی مسایل اقتصادی شان نیز تفکیک شده است. در این گروه از خانواده ها که متاسفانه در خانواده های ایرانی هم کم نیست، گاهی اوقات رابطه دو سویه زن و شوهر، ضلع دیگری می یابد و آسیب های جدی به زن و مرد وارد می کند. این ضلع می تواند یکی از اعضای خانواده، کار یا -در بدترین نوع آن- فرد دیگری باشد که وارد حریم خانواده می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما