loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفر به جنون

متون فاخر نمایشنامه - 19

ناشر کتاب نیستان

نویسنده عبدالرضا فریدزاده

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 343

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35715 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه حاضر حاوی نمایش نامه هایی با عناوین «سفر به جنون»، «بعد از شهادت آن مرحوم»، «موش و گربه»، «ارینت»، «اهل کوفه»، «چنین نیز هم» و «برار» است.
در نمایشنامه «سفر به جنون» آمده است:
گروهی از مسلمانان به پیروی از حضرت «محمد (ص)، به سرکردگی «جعفربن ابی طالب» از مکه به حبشه گریخته و در کشور «نجاشی»، سلطان حبشه، پناهنده شده اند. «عماره بن ولید» جوانی با طبع لطیف و چهره ای زیبا و عمروعاص فریبکار از طریق دریا به حبشه می روند تا طبق دستور ابوسفیان بن حرب، گریختان را بازگردانند.

در عرشه، عماره و عمروعاص چندین بار قصد جان هم می کنند، به دلیل اینکه عماره سعی در اغوا کردن زن عمروعاص دارد. آنها پس از رسیدن به حبشه در حضور نجاشی با پیروان محمد (ص) به مباحثه می نشینند، اما ناکام می مانند. عمروعاص نیز به علت اینکه مومنان را پلید می خواند، سیلی محکمی از نجاشی خورده و به همراه عماره و همراهان به بیرون قصر انداخته می شوند. عمروعاص و عماره در پی جبران این ننگ و وارونه نشان دادن حقیقت تصمیم می گیرند نقشه ای بکشند تا وانمود کنند تحویل دادن مومنان توسط نجاشی به بعد موکول شده و با آنها نیز با عزت و احترام رفتار شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما