loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف علیه السلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35883 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «مفاهیم تربیتی در قصه یوسف(ع)» تفسیر سوره یوسف(ع) و سخنرانی های تربیتی انتخاب شده از قصه حضرت یوسف(ع) آیت الله سید کاظم حائری در شب های جمعه در جمع طلاب حوزه علمیه، فرهنگیان و دیگر اقشار مردمی است که در سال ۱۴۲۷ قمری در شهر مقدس قم ایراد شده است.

این کتاب شامل تفسیر و توضیح جنبه های تربیتی و اخلاقی سوره یوسف(ع) است. این تفسیر شامل در بخش نخست این نوشتار، پس از نقل تعدادی از آیات در پانوشت صفحات، رابطه میان کلمات، معانی واژه ها، اعراب، تجزیه و ترکیب آنها آمده است. در بخش دیگر نیز تعالیم، معارف تربیتی و پیامهای معنوی هر آیه به اختصار بیان شده است. نویسنده در توضیح هر آیه، روش و پیام قرآن در خودسازی، توسعه اخلاق حسنه، ایمان و تقوی و نقش پیامبرانی چون یوسف(ع) و یعقوب(ع) در عملیاتی کردن اخلاق الهی و معنوی را تشریح کرده است.

برخی از عناوین و سرفصلهای این کتاب عبارتند از: منظور از «احسن القصص» چیست؟، کاری که یعقوب(ع) به دنبال رویای یوسف(ع) انجام داد، نکوهش حسد، اراده خدا بالاتر ازهر اراده ای است، تاثیر حسد در جان ها، پناه بردن به توبه زمان ارتکاب گناه، تبعید یوسف به جای کشتن او، دلیل آوردن یعقوب(ع) به ترس از اینکه گرگ یوسف(ع) را بخورد، اعتماد به غیر خدا سزاوار نیست، علم یعقوب(ع) به دروغ برادران یوسف (ع)، به بردگی گرفتن یوسف(ع)، مقدمات رسیدن یوسف(ع) به کمالات الهی، منظور از بلوغ اشد و حکم چیست؟، نیرنگ زن عزیز برای دفع سرزنش از خودش ، زندان برای یوسف(ع) دوست داشتنی تر است، تصمیم بر زندانی کردن یوسف(ع) بعد از دیدن نشانه ها، رویای پادشاه و تعبیر یوسف(ع)، یوسف(ع) عهده دار خزانه های زمین می شود و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما