loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راحت بخوانید 8: حلزونی که پرواز نکرد

سلام کلاس اولی ها

ناشر کتاب نیستان

نویسنده داریوش صادقی

تصویرگر نوشین صفاخو

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 24

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه برای کلاس اولی ها به عنوان تقویت روانخوانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی چون محتوای داستانها همه گروه های سنی را در بر می گیرد، کودکان و نوجوانان می توانند از آنها بهره ببرند.

موضوع اصلی : روحیه پیشرفت و تغییر - تلاش برای بهتر و مفیدتر شدن - کوشش برای تغییر و رسیدن به آرزوها

هدف : آموزش این نکته که برای رسیدن به آرزوها باید تلاش کرد و راحت طلبی و آسودگی کسی را به جایی نمی رساند.

شرح محتوی : داستان حلزونی است که در همسایگی اش یک کرم ابریشم زندگی می کند. حلزون از اینکه همیشه خانه اش روی پشتش قرار دارد و هر وقت بخواهد درون آن می رود بسیار خوشحال است. هم غذایش همیشه به راحتی آماده است هم خانه اش نزدیک. حلزون روزها می نشیند و به کارهای کرم ابریشم نگاه می کند. هر روز این طرف و آن طرف می رود و برگ می خورد. پس ازمدتی کرم ابریشم شروع به ساختن پیله می کند. حلزون به زودی از کار های کرم ابریشم شگفت زده خواهد شد. همیشه از خودش می پرسد این همه کار برای چیست و دلش به حال کرم ابریشم که خانه ای روی پشتش ندارد می سوزد. امّا خیلی زود پشیمان می شود و ...

نقره ای هر وقت چشم باز می کرد ، کرم ابریشم را در حال خوردن برگ ها می دید.

در دلش می گفت : این کرم ابریشم چقدر برگ می خورد؟! یعنی هیچ وقت سیر نمی شود ؟! این همه غذا خوردن برای چیست ؟ از صبح تا شب دهانش تکان می خورد، از این طرف به آن طرف می رود، از این شاخه روی آن شاخه می رود. تا همه ی برگ های یک شاخه را نخورد، دست بر نمی دارد. نه سیر می شود و نه خسته !

نقره ای همین طور که به این چیزها فکر می کرد به شاخه هایی نگاه می کرد که دیگر هیچ برگی روی آنها باقی نمانده بود و کرم ابریشم همه ی آنها را خورده بود. نقره ای که نمی توانست برای سوال هایش جوابی پیدا کند از نگاه کردن به کارهای تکراری کرم ابریشم حوصله اش سر می رفت ، گوشه ای می خزید، زیر چشمی به برگ هایی که فقط ساقه ی آن ها باقی مانده بود نگاه می کرد و در دلش یکی یکی آنها را می شمرد ، یک ، دو ، سه ، چهار ، پنج ، پانزده ، چهل و دو ، صد و یک و ....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما