loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خودآموز مقدمات پژوهش

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36193 10003022
106,000 95,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«خودآموز مقدّمات پژوهش» به طور مستقیم، به موضوع پژوهش و آموزش روش تحقیق می پردازد. این کتاب به قلم دکتر حسن اسلام پور کریمی، مدرّس حوزه و دانشگاه، نگاشته شده و به همّت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی انتشار یافته است.

کتاب «خودآموز مقدّمات پژوهش» برای دانشجویان رشته های علوم انسانی در مقطع کارشناسی و نیز طلاب سطح یک و دو حوزه های علمیه، به عنوان منبع اصلی درس «روش تحقیق» محسوب گردد. دکتر اسلام پور کریمی، متولّد سال 1349 در مازندران و دانش آموخته حوزه های علمیه بابل و قم و نیز دانشگاه تهران در رشته فلسفه است که سابقه عضویت در مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیمای قم و دایرهالمعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را در کارنامه خود دارد.

کتاب «خودآموز مقدّمات پژوهش» در 6 بخش و 25 درس تدوین شده است. عناوین بخش های شش گانه آن عبارت اند از:
1.کلّیات
2. موضوع شناسی، مسئله یابی و مسئله شناسی
3. طرح نامه نویسی
4. منبع شناسی، منبع یابی و منبع خوانی،
5. گردآوری و تحلیل اطلاعات
6. مهارت های تدوین، درست نگاری و ویرایش.
به علاوه، دو پیوست مفید نیز تحت عناوین روش مقاله نویسی و رده بندی منابع به روش کنگره، بدان الحاق شده که بر سودمندی کتاب افزوده است. در پیوست نخست، به تعریف، اهمیت و اقسام مقاله، فرآیند عملیاتی تهیه مقاله و نحوه تدوین ساختار آن پرداخته شده و در پیوست دوم، حروف اختصاریِ مربوط به رده بندی منابع؛ اعم از کتاب، مقاله و... به روش کنگره معرّفی می گردد.

این کتاب عمدتاً بر آن است تا ضمن پرداختن به مقوله «پژوهش» از ابتدا تا انتها، مفاهیم ذیل را مورد بحث و بررسی قرار دهد: پژوهش چیست و از کجا باید آغاز شود؟، اهمیت و اخلاق پژوهش، گونه شناسی و مراحل کلّی پژوهش، تجزیه موضوع از راه بارش پرسش ها، گونه شناسی، تبارشناسی و طبقه بندی پرسش ها، مسئله یابی و مسئله شناسی، و چیستی طرح، منبع شناسی (گونه شناسی منابع غیرالکترونیکی)؛ منابع الکترونیکی پژوهش، روش ارجاع دهی و انواع آن (مهارت مستندسازی)؛ گزارش نویسی؛ خطاشناسی و درست نویسی در تدوین متن تحقیق؛ بندچینی و ویرایش پیش نویس؛ مقدمه نویسی، چکیده نویسی و نتیجه گیری؛ مدیریت روند تحقیق پایانی و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

الهه

من این کتاب رو وقتی که قیمتش رو زده بودید 20300 یا 20400 سفارش دادم ولی الان برام با این قیمت حساب میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید مابه تفاوتش رو بریزم ، خیلی ممنونم از این همه افزایش قیمت.

1 اسفند 1398

سلام دوست عزیز
با توجه به وضعیت نامناسب قیمت کاغذ و تغییرات قیمت کتاب ها از طرف ناشران، در بعضی از سفارشات با این تغییر قیمت مواجه هستیم، به همین دلیل در اولین مرحله ثبت سفارش به مشتری اطلاع داده میشود که با توجه شرایط فعلی کاغذ شاید تغییراتی احتمالی در سفارشات پیش آید.

افزایش قیمت کتاب یا عدم تهیه کتابی به مشتری اطلاع داده میشود.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما