loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محتشم نامه: گزیده ی ترکیب بندهای عاشورایی در استقبال محتشم کاشانی

5 (1)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

ویراستار حمید گروگان

تحقیق و تنظیم کتاب مهدی امین فروغی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 548

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

محتشم کاشانی با ترکیب بند ارجمند خود روحی تازه در کالبد مرثیه سرایی دمید و جوششی در دل ها پدید آورد. او به مرثیه سرایی در ادب فارسی اعتبار بخشید و تاثیری شگرف از خود برجای گذاشت.

از بدو سرایش این ترکیب بند بسیاری از بهترین شاعران پارسی گوی به استقبال محتشم رفته و آثاری تابناک پدید آوردند و چنین شد که سنگ بنای او در ادب پارسی معموره ای شگف سر بر کشید.

از آنجا که چهارده قرن از شهادت امام حسین (ع) می گذرد از همان ابتدا تا به امروز شاعران بسیاری در این سوگ عظیم شعر سروده اند که پس از محتشم کاشانی شاعرانی در استقبال از ترکیب بند مشهور او برای این سوگ در قالب ترکیب بند شعر سروده اند.

در این مجموعه 547 صفحه ای اشعاری از وحشی بافقی، حزین لاهیجی، وصال شیرازی، وقار شیرازی، نیّر تبریزی، طرب شیرازی، صغیر اصفهانی، امیری فیروزکوهی، مشفق کاشانی سیدعلی موسوی گرمارودی، بهاءالدین خرمشاهی و ... آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما