loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماجرای چراغ قرمز

ناشر سروش

نویسنده سید هاشم حسینی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 84

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36229 10003022
5,500 5,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر روایتگر داستان دختری کوچک به نام ندا است که به دلیل فقر مجبور است به تکدی گری بپردازد. ندا خیلی دلش می خواست که به مدرسه برود. دوست داشت کیفش را کولش بیندازد و تا مدرسه بدود اما شرایط زندگی به او چنین اجازه ای نمی داد تا اینکه در یک روز پاییزی اتفاقی تازه مسیر زندگی او را تغییر می دهد...

نویسنده در این اثر، با زبانی ساده گوشه ای از معضلات جامعه اجتماعی را به تصویر کشیده و زندگی را از منظر کودکان کار بیان کرده است؛ کودکانی که برای گذران زندگی خود مجبور هستند هر روز در خیابان ها پرسه زده و از مردم طلب پول کنند.

«آقا نادر هر روز صبح ندا و سعید را پایین چهارراه بزرگ، توی یک کوچه خلوت پیاده می کرد و می رفت. مادرشان همیشه توصیه می کرد که ندا مراقب سعید باشد و لقمه نان و پنیری را که برایشان می گذاشت، بخورند. ندا پایین چهارراه می ایستاد. پلیس ها آنجا نمی آمدند. چراغ که سبز می شد ندا می رفت بالای جدول می ایستاد تا ماشین ها رد شوند. در آن دقایق، بیشتر حواسش پیش بچه هایی بود که به مدرسه می رفتند. یک بار که چراغ قرمز شد، ندا رفت بین ماشین ها. همان ردیف اول نگاهش افتاد به یک پراید نقره ای رنگ. یک دختر و پسر دانش آموز، روی صندلی عقب آن نشسته بودند. او که کنار ماشینشان ایستاد، راست نشستند و زل زدند به صورت چرک و رخت و لباسش. خیلی از بچه ها یا بزرگترها با تعجب نگاهش می کردند ولی نگاه آن دو فرق داشت و از همین جا ماجرای هیجان انگیز چراغ قرمز شروع می شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما