loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چکیده مقالات همایش بین المللی حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مقدمه این کتاب که به قلم کاظم قاضی زاده رئیس کمیته علمی «همایش بین المللی حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)» نوشته شده، آمده است: «یکی از دغدغه های بنیادین بشری حق مدار معاصر، مسأله جایگاه حقوق مردم و چگونگی تأمین آن است. گفتمان دینی اغلب تکلیف مدار قلمداد شده است. پرسش اساسی این است که آیا حکومت دینی می تواند نسبت به کرامت، حقوق و آزادی های شهروندان و به ویژه اقلیت ها، پایبند باشد؟ برخی به این مسأله با دیده تردید نگریسته اند. البته گفتمان دینی با مفهوم حق و حق مداری، بیگانه نبوده است و از دیرباز در پژوهش های اسلامی، درباره اهتمام به حق الناس، دست مایه های ژرفی وجود داشته است.

امام خمینی (س) در امتداد این رویکرد در اظهارات و بیانات خویش و به ویژه در عملکرد 10 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش کرد تا گفتمان حق مداری و حقوق شهروندی را بارور نماید. اما چالش های نظری و عملی این حوزه، همچنان در انتظار تأمل ها و اندیشه ورزی های نخبگان حوزه های گوناگون علوم اسلامی و اجتماعی است. خصوصا که در دوران معاصر و با پیشرفت تکنولوژی، عرصه های جدیدی از وجه به حقوق مردم، پدید آمده است و این مقوله در حوزه های نوینی چون نظارت، توسعه، سلامت، محیط زیست و تصدی مشاغل حائز اهمیت گردیده است.
همایش بین المللی حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)، جایگاه حقوق مردم در حکومت های دینی را با تأکید بر اندیشه های امام خمینی (س) به بحث می گذارد.

مجموعه حاضر چکیده مقالات رسیده به همایش تا شهریور 1394 است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما