loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یهودیت: بررسی تاریخی

5 (1)

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده ایزیدور اپستاین

مترجم بهزاد سالکی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 431

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برای معرفی این کتاب هیچ مطلبی گویاتر از بخشی از مقدمه مترجم محترم و بخش دیگری از پیشگفتار نویسنده نمی باشد. از این جهت که اظهارنظر درباره کتاب قبل از مطالعه آن ممکن است در قضاوت خواننده کتاب تأثیر گذارد. نهایت این که بخش بندی مطالب خواندن کتاب را بسیار آسان و لذت بخش می کند و ضمیمه کتاب شناسی – واژه نامه انگلیسی فارسی و فهرست اسامی اشخاص، اسامی جای ها، اسامی کتاب ها و فهرست اصطلاحات برای درک مطلب به خواننده کمک فراوان می کند. جا دارد از مترجم محترم که با توجه و دقت بی نظیر در به کار بردن لغات عبری و اصطلاحات و مکان های مختلف به ارزش علمی این کتاب می افزاید تشکر و قدردانی کنیم.
مترجم محترم در پیش درآمد کتاب می نویسد: قصد اینجانب از ترجمه کتاب حاضر فراهم ساختن متن درسی مناسب برای دانشجویان رشته ادیان و علاقمندان به مطالعه و تحقیق در اعتقادات و شعائر یکی از سه دین بزرگ توحیدی بوده است. معیارهای اصلی من در انتخاب متن ترجمه حاضر یکی جامعیت کتاب و دیگری رویکرد توصیفی (به جای مدافعه گری دینی) آن بود. نویسنده محترم که از متخصصان تاریخ یهودیت است تا حد زیادی در انجام هر دو وظیفه توفیق یافته است و در معرفی نویسنده گفته شده: دکتر ایزیدور اپستاین در کالج یهودیان لندن – مدرسه علوم دینی یهودی کشورهای مشترک المنافع بریتانیا- و دانشگاه لندن تعلیم دید و از همان جا موفق به اخذ مدرک کارشناسی (با درجه عالی) در زبان های سامی و درجه دکترا در فلسفه و ادبیات گردید. او پس از چند سال خدمت در مقام ربی انجمن عبری میدلزبرا Middlesbrough Hebrew Congregation در سال 1928 به عنوان استاد زبان سامی در کالج یهودیان منصوب شد و در سال 1945 مدیر آن گردید. آثار مهمی در باب دین و اخلاق یهودی نوشته است که از میان آنها کتاب یهودیت Judaism در مجموعه ادیان بزرگ شرق از انتشارات «اپورث» Epworth Press قدیمی ترین و ایمان یهودیت (Faith Of Judaism) و گام به گام در دین یهود Step by Step in Jewish Religion ، کتابی برای خوانندگان جوان، جدیدترین نوشته های او هستند.
نویسنده در پیشگفتار کتاب خود می گوید: این کتاب به هیچ وجه تاریخ حیات یهودیان نیست، همچنین، شرح و گزارش کمک های قوم یهود به تمدن و پیشرفت بشری نیست، بلکه اساساً به بررسی یهودیت به عنوان شیوه دینی و متمایزی از حیات علاقمند است که می کوشد آن را در پس زمینه چهار هزار سال تاریخ یهود از زمان تألیف کتاب مقدس تا تأسیس دولت اسرائیل در روزگار خود ما ارائه کند. کتاب به هیچ وجه ادعا نمی کند که از لحاظ دامنه مطالب یا نحوه بررسی کامل و همه جانبه است. نویسنده کاملاً آگاه است که همه اظهارات و ارزیابی های او درباره رویدادها، شرایط و شخصیت هایی که در این صفحات در دست بررسی است موافقت تمامی خوانندگان را جلب نخواهد کرد. دیدگاه سنتی، که نویسنده صریحاً به طرفداری از آن اقرار می کند، به خصوص بر تفسیر او از دوره تدوین کتاب مقدس و نیز ارزیابی او درباره جنبش های یهودی در دوره باستان، قرون وسطی و قرون جدید، که در این اثر به بررسی آنها می پردازد، تأثیر دارد. در عین حال او کوشیده است به طور دقیق واقعیت هایی را ثبت کند که گزینش آنها را برای اهداف این اثر مناسب می دیده،و سعی داشته است تا جایی که امکان دارد، در شیوه خود برای ارائه آنها بی طرف باشد. لازم به ذکر است انجمن کلیمیان تهران و آقای دکتر یونس حمامی لاله زار نیز از لحاظ ضبط درست اسامی عبری در تدوین ترجمه فارسی این کتاب همکاری داشته اند

این کتاب همچنین درباره جنبش ها و تأثیرات مذهبی ای که به شکل گرفتن دین یهود در جلوه های متنوع آن کمک کرده اند بحث می کند و به توصیف مسامحه هایی می پردازد که رشته ای متوالی از انبیاء، قانونگذاران، کاهنان، مزامیرنویسان، حکیمان، ربی ها، فیلسوفان و عارفان به سهم خود انجام داده اند که بر اساس آن یهودیت به صورت آنچه که امروزه هست درآمده است. کتاب حاضر از بیست و یک فصل تشکیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما