loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده ای از آثار و سیره امام خمینی (س): نیم نگاهی به آینده

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده فرامرز شعاع حسینی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 68

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36598 10003022
19,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امام از ادامه راه انقلاب نگرانی نداشتند؛ چراکه خودشان می فرمایند: «من به سهم خودم هیچ نگرانی ندارم راجع به انقلاب. انقلاب راه خودش را پیداکرده و به پیش می رود و بستگی به وجود هیچ کس هم ندارد.» ایشان از عوامل تاثیرگذار خارجی بر این انقلاب واهمه نداشتند: «این انقلاب انشاالله محفوظ می ماند و آسیبی از خارج به او نمی رسد.»
نگرانی از آن است که مبادا این نهضت با شکست مواجه شود.نگرانی نه در باب حفظ قدرت و حکومت و یا ارضای منافع شخصی است بلکه حضرت امام نگران از بین رفتن ارزش های اسلامی حاک بر انقلاب بودند.
حضرت امام از آن نگرانند که مبادا به اسم اسلام و ازرش های اسلامی بر ملت ظلم شود. مبادا تجملات و تشریفات دامن گیر روحانیت و حوزه های علمیه و مسئولین نظام شود. «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما، پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حماتی از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند.»
نخاطبین حضرت امام بسیارند، از دولتمردان و روحانیون گرفته تا دانشجویان و جوانان، زنان، قشرها، گروه ها، نهادها، ارگان های انقلاب، دولتمردان خارجی و جهان اسلام، همه و همه مورد خطاب حضرت امام قرار گرفته اند: «خطر بزرگ است و مسئولیت بزرگ، مسئولیت من و آقایان زیادتر از شماست...»
صراحت بیان حضرت امام هر شنونده ای را با این سوال مواجه می سازد که ایشان از آینده نظام چه انتظاری داشتند؟ اندوه و نگرانی ایشان چه بود؟ و ...
اثر حاضر بخشی از رهنمودهای ایشان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما