loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیداری اسلامی؛ انقلاب مصر

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمد عماره

مترجم مهدی عوض پور

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 148

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36852 10003022
74,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در کتاب حاضر به بررسی تحلیلی تاریخ، سیاست و حکومت و وقوع بیداری اسلامی در انقلاب مصر پرداخته است. نویسنده در این کتاب به مفهوم انقلاب در فقه و اندیشة سیاسی اهل سنّت اشاره نموده و نتیجه می گیرد که عموم اهل سنّت موافق عزل ظالم می باشند به شرط این که امر مستلزم فتنه، جنگ و آشوب نباشد. وی در ادامه با استناد به آیات و روایات مختلف شبهات فقهای درباری را در وجوب اطاعت از حاکمان ردّ کرده و در ادامه به بررسی ریشه های وقوع انقلاب اخیر مردم مصر علیه حکومت خودکامة «حسنی مبارک» می پردازد و در این میان بر موضوع اسلام ستیزی حسنی مبارک و حمایت همه جانبة او از غرب و صهیونیست ها تأکید می کند. نویسنده در پایان دولت مدنی، شهروندی و شورا در اسلام و مقایسه این مفاهیم با مفاهیم مشابه در اندیشة سیاسی غربی را بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما