loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی کلامی حکومت دینی در اندیشه امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده ضامن علی حبیبی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 220

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36859 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مبانی کلامی حکومت دینی در اندیشه امام خمینی(س) کوشیده است مبانی حکومت اسلامی را در حوزه علم کلام از آثار و افکار حضرت امام(س) جستجو کرده و در مجموعه ای سازمان یافته ارائه کند.

مؤلف در مقدمه خود عنوان می کند که یکی از پرسش های اساسی و بنیادی در عرصه دین پژوهی، مسأله ضرورت حکومت دینی است. پرسش از این که آیا دین برای اداره جامعه و سامان دهی امور آنان، دستور و برنامه ای دارد یا خیر؟

کتاب مبانی کلامی حکومت دینی در اندیشه امام خمینی(س) در5 فصل منتشر شده است.

کلیات، توحید درحاکمیت و قانونگذاری، جامعیت و جاودانگی دین، ولایت سیاسی معصومین و اعتقاد به غیبت و حکومت جهانی فصل های این کتاب است.

تعریف حکومت، تعریف سیاست،ت عریف دین و تعریف علم کلام گفتارهای فصل اول این کتاب را شامل می شود.

فصل دوم این کتاب به دیدگاه های حاکمیت، تعریف مشروعیت، حاکمیت خدا و ربوبیت تشریعی و توحید درقانونگذاری می پردازد.

فصل سوم شامل بررسی جامعیت دین از دیدگاه امام خمینی، آخرت نگری دینی، دین و حکومت و جاودانگی دین درنگاه امام خمینی (س) می باشد.

فصل چهارم کتاب با عنوان ولایت سیاسی معصومین درگفتار اول به مفهوم شناسی پرداخته و درگفتار دوم مستندات سیاسی ولایت معصومین را ذکر می کند. انکار ولایت سیاسی معصومین عنوان گفتار سوم این فصل است و گفتار چهارم به بررسی ولایت سیاسی معصومین درنگاه امام خمینی(س)می پردازد.

فصل پنجم این کتاب با عنوان اعتقاد به غیبت و حکومت جهانی دو مبحث غیبت و احکام حکومتی اسلام و کارویژه های دولت مهدوی را شامل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما