loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روابط بین الملل «رویکردی دینی و تمدنی»

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37498 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بدون شک بررسی ارتباط میان دین، فرهنگ و تمدن از منظر الگوهای معرفتی مخالف، به مثابه گام نخست در راه فهم و ادراک ابزارها، خط فکری و مباحث مربوط به گفتگو / منازعه فرهنگ ها و تمدن ها و در مرکز آن ارتباط میان عرب و جهان اسلام خواهد بود.

مهمترین هدف این کتاب را می توان تبیین چگونگی تبدیل مطالعات تمدنی به عنوان عرصه ای جدید در مطالعات سیاسی معرفی کرد.
بدیهی است که این امر نیازمند تبیین مواضع بُعد تمدنی و مطالعات تمدنی در قبال دیدگاه ها، الگوها و نظریات این رشته و در مرحله حاضر تحول علم از سوی متخصصان رشته های مختلف علوم سیاسی است.
باید توجه داشت که مرحله جدال پیرامون دلایل، توجیهات و اشکال اهتمام به ابعاد فرهنگی و تمدنی و تاثیر آن در کنش و واکنش های سیاسی به شمار آمده و این بعد را نمی توان به عنوان یکی از عوامل تفسیر یا ابزاری برای مدیریت سیاست ها به حساب آورد.

کتاب حاضر از دو بخش تشکیل یافته است.

مولف در قسمت نخست به مطالعه چگونگی بکارگیری مفاهیم تمدنی در تحلیل سیاسی پرداخته و مهم ترین مسئله را در این بخش، تفسیر پدیده های سیاسی و تمرکز بر روابط بین الملل در سطوح دولت- ملت، نظام جهانی و سازمان های منطقه ای معرفی می نماید.
سپس تحولاتی همچون ظهور پدیده های مستحدثه از قبیل شرکت های فراملیتی و تجمعات منطقه ای فراحاکمیتی و فراملی در عرصه واقعیت های بین المللی معاصر بروز کرد.
بررسی توانایی اندیشه اسلامی در نقد نظریات روابط بین الملل، سوال محوری اثر حاضر به شمار می رود که نویسنده به منظور ارائه پاسخی علمی و آکادمیک، به معرفی مفهوم «امت» و متعلقات مفهومی آن، به عنوان یکی سطوح در تحلیل و تفسیر (در کنار دیگر منابع تحلیل) کنش ها و واکنش های بین المللی می پردازد. گفتنی است مفهوم مذکور دارای سطحی جهان گرایانه است.

در بخش دوم کتاب، نویسنده به منظور تبیین اشکالات اساسی مبتنی بر تحولات علم روابط بین الملل در بعد نظری و تحلیلی، مراحل مختلف این علم در گذر زمان و جایگاه بعد دینی در مطالعه و تحلیل روابط بین الملل می پردازد.
نویسنده در ادامه، اقدام به یافتن پاسخ هایی برای سوالات زیر می نماید:
سطوح اصلی تحلیل در علم روابط بین الملل کدام است؟ الگوهای اصلی علم روابط بین الملل در مراحل مختلف آن کدام است؟ جایگاه بعد دینی در چارچوب تحولات علم روابط بین الملل و مطالعه و تحلیل این علم کجاست؟ الگوهای جایگزین بعد دینی در علم روابط بین الملل کدام است؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما