loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه تاریخ تشیع

مجموعه کتاب های علمی تخصصی آموزش مداحی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تاریخ تشیع از جمله درس های عبرت آموز و تاثیرگذار بر تفکر و عملکرد شیعیان در دوره های مختلف، به ویژه عصر حاضر است، عصری که ذهن ها و قلب ها آماج تحریفات بسیاری به وسیله رسانه های معارض است.

آشنایی با سرگذشت خونبار شیعه و مشقّاتی که رهبران آن متحمّل شده اند تا این خط نورانی در تاریخ امتداد یافته، از مهم ترین دلایل لزوم آگاهی شیعیان به ویژه مداحان است که حافظ میراث معنوی ائمه(ع) هستند.

شیعه باید بداند که ائمه معصومین فقط در خانه های خود ننشستند و در راه احیای شریعت به مبارزه علمی، فرهنگی و سیاسی با دشمنان پرداختند و پیروان حقیقی ایشان با شناخت امام زمان خود و پیروی از آن ها، جریانی مبارز بر مبنای عقیده در برابر دشمنان ایجاد کردند.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمود: 'ائمه در میان توفان سخت این حوادث، هوشمندانه و شجاعانه تشیع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابه لای گذرگاه های دشوار و خطرناک گذراندند و خلفای اُموی و عباسی در هیچ زمان نتوانستند با نابود کردن امام، جریان امامت را نابود کنند'.

درس تاریخ تشیع بر این مبنا و بر اساس دلایل متعددی که در حوزه های علمیه، ضرورت تدریس و شناخت تاریخ تشیع را ایجاب می کند، از جمله درس های مبنائی در کنار دروس دیگر برای دوره آموزشی مداحان قرار گرفته است تا شناختی هرچند اجمالی به سرگذشت تشیع را به دست آوردند.

در این کتاب مباحثی درباره راه های اثبات تشیع، جایگاه و ویژگی های شیعیان، دلایل حقانیت تشیع، تاریخ تشیع در دوره خلفا ، تشیع در دوره امامان معصوم(ع)، تشیع در عصر غیبت صغری و تشیع در عصر غیبت کبری، مهم ترین انشعاب های داخلی شیعه و علل آنها، دولت ها و خاندان های شیعی و نقش شاعران شیعه در توسعه تشیع مطرح شده است.

کتاب تاریخ تشیع یا پژوهشی در تاریخ تشیع و شیعه شناسی از سوی گروهی از نویسندگان حوزه علمیه قم منتشر شده است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما