loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه و عرفان اسلامی در رویارویی با چالش ها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37552 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در مقدمه این اثر بیان می کند که حکمت حاصل فعالیت عقلانی بشر و عرفان ثمره طهارت ضمیر انسان است و این دو از فطرت حقیقت جوی انسان برمی خیزند و مورد تایید و تاکید شریعتند. فهم عمیق کلام الهی نیز بدون تفکر، تدبر، طهارت و تقوا میسر نیست. هرچند انسان در تعقل و شهودش از خطا مصون نیست ولی با تعمیق، تفکر و تلطیف درون و بهره گیری از نور هدایت وحی می تواند به حرکتش به سمت حق شتاب ببخشد.

این کتاب، چالش هایی را که عرفان و فلسفه اسلامی با آن مواجهند هدف قرار داده است. این اثر در واقع حاصل جلسات گفت وگوی مولف با برخی استادان فلسفه و عرفان در موسسه امام خمینی(ره) است که درباره چالش های فلسفه و عرفان برگزار شدند.

بخش نخست این اثر به فلسفه اسلامی و بخش دوم به عرفان اسلامی و پاسخ به چالش های آن می پردازد. در این بخش مباحثی مانند فلسفه و کاربردهای آن، فلسفه و علوم انسانی، فلسفه دین، رد فلسفه از راه مواضع فلسفی، تعالیم دینی و تفکر عقلی و همچنین رابطه عقل ستیزی با خشونت ارایه شده اند.

در بخش دوم که پاسخ به چالش های عرفان است به مباحثی مانند واژه شناسی عرفان، معرفت شهودی و حضوری، معرفت عرفانی در متون دینی و نسبت عرفان با عقل و دین اشاره شده است.

شبهاتی که در این اثر به آن ها پاسخ داده شده، بیشتر در محافل حوزوی مطرح می شوند و پاسخ به آن ها نیاز به بحث های تخصصی دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما