loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در آینه وحی - جلد دهم: فلسفه تاریخ

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دهمین شماره از مجموعه ی "در آینه ی وحی" مشتمل است بر مباحثی در خصوص فلسفه ی تاریخ که با استناد به آیات قرآن تدوین گردیده است.
گفتنی است این علم درباره ی قانون بندی تاریخ و به دست آوردن رابطه های بین حوادث و تاریخ است و نگارنده خاطرنشان می سازد که قرآن کریم، جریان تاریخ را بر اساس سه رکن، (قانون علیت، اراده ی انسان و مشیت خداوند) میسر می داند، وی در ادامه مطالبی از این دست را بازگو می کند.
سنت های خداوندی، رابطه ی عمل و جزا در سنت های خداوند، اراده ی انسان و ضرورت قانون علیت، نظریه ی امر بین الامرین در خصوص اختیار انسان، آثار تربیتی اعتقاد به توفیق خداوندی، اسباب و قوانین توفیق، عصمت ذاتی و اکتسابی، صراط مستقیم صراط آخرت، گذرگاه های صراط، نقش امام در زندگی انسان، و معرفی نمونه هایی از نقاط مشترک برنامه های الهی که از آن جمله است و یگانگی منبع و گزینش، یگانگی تشریع و قانون گذاری، یگانگی در پاکی و راستی، یکی بودن تلاش ها و سختی ها، یکی بودن، سرانجام عاقبت، و یکی بودن بشارت ها و تصدیق ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما