loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه فرگه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37871 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

"فردریک لودویگ گوتلوب فرگه"، استاد دانشگاه و متفکر آلمانی در قرن نوزدهم است.

در این کتاب سعی شده دیدگاه و مبانی فلسفی منطق فرگه شرح و تبیین شود.

مباحث کتاب در قالب مقالات فراهم آمده افزون بر آن نکاتی چند در پاورقی ذکر شده که جنبه توضیحی، تطبیقی یا انتقادی دارد.

به تصریح نگارنده "درباره دیدگاه فرگه به طور کلی می توان گفت: فرگه بر منطق گزاره ها و قیاس شرطی متمرکز شده و مبناهایی را اتخاذ کرده است که با منطق سنتی سازگاری ندارد؛ اما می توان رویکرد جدید او به قیاس شرطی و منطق گزاره ها را به گونه ای اخذ کرد که با مباحث قیاس اقترانی و تاکید بر تحلیل قضیه به موضوع و محمول و نسبت حمیه سازگار باشد. با کار فرگه نظریه قیاس ارسطویی مورد بی مهری قرار گرفت و در عوض، منطق گزاره ها رشد کرد و فربه شد.... نقطه اوج کار فرگه در جایگاه فیلسوف، انتشار مجلدات قوانین اساسی حساب است که در صدد برآمد تا ساختار منطق گرایانه حساب را در آن بر اساس منطق محض به شیوه ای صوری ارائه کند. وی قصد داشت آن چه در آثار اولیه اش درباره فلسفه حساب طراحی کرده بود در این کتاب عملی سازد. او می خواست پس از بیان و شرح مجموعه ای از اصول منطقی محض و طرح مجموعه ای از قواعد به تعیین صحیح استنتاج، یکی یکی نشان دهد که چگونه حقایق استاندارد حساب، به وسیله این قواعد صحیح، از آن اصول موضوعه منطق به دست می آیند".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما