loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیات خمسه حکیم نظامی گنجوی: مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر، بهرام نامه، هفت گنبد، اسکندرنامه، شرفنامه، اقبالنامه با مقابله و تصحیح از روی صحیح ترین نسخ معتبر چاپی و خطی

ناشر امیرکبیر

نویسنده نظامی گنجه ای (گنجوی)

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 1351

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کلیات خمسه یا خمسه نظامی دربرگیرنده منظومه های « مخزن الاسرار » ، « خسرو و شیرین » ، « لیلی و مجنون » ، « هفت پیکر » و « اسکندر نامه » از شاهکارهای بی بدیل ادبیات فارسی به شمار می رود. این کتاب بدون شک از آثار جاودانی ادبیات غنی فارسی به شمار می رود .

جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف نظامی معروف به نظامی گنجوی (۵۳۷ - ۶۰۸ قمری) بزرگ ترین داستان سرای ایرانی منظومه های حماسی عاشقانه به زبان فارسی است که سبک داستان محاوره ای را وارد ادبیات داستانی منظوم فارسی کرد.

نظامی مانند اغلب اساتید باستان از تمام علوم عقلی و نقلی بهره مند و در علوم ادبی و عربی کامل عیار و در وادی عرفان و سیر و سلوک راهنمای بزرگ و در عقاید و اخلاق ستوده پایبند و استوار و سرمشق فرزندان بشر بوده و در فنون حکمت از طبیعی و الهی و ریاضی دست داشته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما