loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الیاس (ع)

داستان پیامبران

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده مصطفی رحماندوست

ویراستار علی عابدی

تصویرگر هاله دارابی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 44

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب مصور حاضر، از مجموعه «داستان پیامبران» است که برای گروه سنی (ب) و (ج) تدوین شده است. این مجموعه با هدف آشنایی کودکان با گوشه هایی از زندگی پیامبران الهی و درک بهتر مسائل مذهبی و دینی و عبرت گرفتن از تاریخ و سیره و رفتار پیامبران تدوین و منتشر شده است. دفتر حاضر به داستان زندگی حضرت الیاس (ع) اختصاص یافته است. در این داستان ماجرای پادشاه بعلبک و بیماری فرزند او و کمک خواستن از حضرت الیاس (ع) و گرفتار شدن مردم بعلبک به خشم و عذاب الهی روایت شده است.

الیاس (ع) پیامبر قوم اسراییل در زمان پادشاهی شمالی اسراییل در زمان اهب بود. نام او در کتاب پادشاهان از عهد عتیق ذکر شده است. بر اساس کتاب پادشاهان الیاس از پرستش یهوه در برابر پرستش بعل دفاع کرد او مرده را زنده کرد، از آسمان آتش به درخواست او آتش بارید و در یک تندباد گرفتار شد. در کتاب ملاکی بازگشت الیاس قبل از "روز بزرگ و دهشتناک خداوند" پیشبینی شده است و از این رو او در اتفاقات آخرالزمان نقش مهمی دارد. از الیاس در تلمود، میشنا، عهد جدید و قرآن نیز نام برده شده است.

الیاس به عنوان پیامبری مهم در قرآن است. داستان الیاس در قرآن بسیار به داستان تورات شبیه است. در اسلام او به عنوان پیامبر قبل از یسع در نظر گرفته می شود.

ملکه قدم می زد و به راهی می اندیشید که الیاس را به دربار بکشاند. پادشاه خیلی غمگین بود. خبر از بین رفتن فرمانده وسربازهایش او را از پا درآورده بود. او دیگر مطمئن شده بود که الیاس یک مرد معمولی نیست. نمی دانست چه باید بکند.
پادشاه کنار بستر فرزندش زانو زده بود و به این می اندیشید که فرزند و جانشینش لحظه های آخر زندگی اش را می گذراند.
ناگهان ملکه فریاد زد: «او جادوگر است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما