loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عشق و نقش آن در کمال انسان از منظر ابن سینا و ابن عربی

ناشر امیرکبیر

نویسنده فرزانه فراهانی پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 168

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

رسیدن به کمال و قرب الهی که هدف آفرینش انسان است و راه های وصول به آن، دغدغه اصلی اندیشمندان مسلمان، فلاسفه و عرفا می باشد، و هریک به شیوه خاص خود به بحث در این زمینه پرداخته اند. انسان در میان دو بی نهایت قرار دارد، از یک سو می تواند تا بی نهایت سقوط کند، آن هم چنان سقوطی که شایسته نام حیوان نباشد؛ و از سوی دیگر می تواند چنان پرواز کند که ملائکه نیز یارای رسیدن به مقام او را نداشته باشند.

برای رسیدن به کمال و اجابت دعوت انبیا، تزکیه و تهذیب نفس و پیمودن مراحل سیر و سلوک برگرفته از آموزه های دینی مطرح می شود. اما به اذعان عرفا و صاحبان فضل و کمال، نیرومندترین عاملی که می تواند او را در این امر یاری دهد و زنجیرهای وابستگی را از دست و پای روح وی باز نماید، عشق است. عشق نیرویی است که می تواند همه قوای درونی و بیرونی انسان را در برابر خود تسلیم و همه غرایز را مهار کند؛ و در مقام مقایسه با راه هایی که برای تربیت و کمال انسان پیشنهاد کرده اند گوی سبقت را ربوده است؛ و این کتاب به اثر شگفت انگیز عشق در کمال انسان پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما