loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جوان از نظر عقل و احساسات (دوره دو جلدی)

گفتار فلسفی

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدتقی فلسفی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 1002

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38300 10003022
338,000 304,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آموزش، پرورش و تربیت جوان، که موضوع بحث کتاب جوان از نظر عقل و احساسات (دوره دو جلدی) است. این موضوع از مسائل مهم و مورد توجه روانشناسان و مربیان تعلیم و تربیت می باشد و درباره آن کتاب های بیشماری نوشته اند. اسلام نیز به این امر توجه کامل داشته و در قرآن کریم و احادیث، پیرامون معاد مطالب بسیاری به مسلمین گفته شده است. در گفتارهای این کتاب، مرحوم فلسفی درباره مسائل مربوط به تمایلات، احساسات و عقل جوانان بحث می نماید و با استفاده از نظریه های آنان و انتقاد از بعضی از مکاتب، حقایق نهفته را آشکار و برتری اسلام را از لحاظ علمی روشن می نماید.

کتاب دوجلدی که اکنون به عنوان گفتار فلسفی درباره جوان از نظر عقل و احساسات تقدیم خوانندگان عزیز می شود شامل قسمتی از سخنرانی های خطیب نامی معاصر و دانشمند معظم جناب آقای محمد تقی فلسفی واعظ مشهور می باشد که در دو مجلد تنظیم شده است. این کتاب توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است. جلد اول و دوم کتاب جوان از نظر عقل و احساسات، ، هر کدام مشتمل بر پانزده فصل می باشد.

کسانی که به بیانات شیوا و رسای معظم له آشنائی دارند می دانند که این گوینده توانا مطالب علمی و مشکل را با بیانی ساده و نافذ و قابل فهم عموم ایراد نموده و هر کس به فراخور ذوق خود از هر طبقه و مرتبه ای که باشد از آن استفاده می کند. آموزش ، پرورش و تربیت جوان ، که موضوع بحث این کتاب است از مسائل مهم و مورد توجه روانشناسان و مربیان تعلیم و تربیت می باشد و درباره آن کتابهای بیشماری نوشته اند. اسلام نیز به این امر توجه کامل داشته و در قرآن کریم و احادیث ، پیرامون معاد مطالب بسیاری به مسلمین گفته شده است.

در گفتارهای این کتاب، محمدتقی فلسفی معظم له، درباره مسائل مربوط به تمایلات، احساسات و عقل جوانان بحث می نماید و با استفاده از نظریه های آنان و انتقاد از بعضی از مکاتب، حقایق نهفته را آشکار و برتری اسلام را از لحاظ علمی روشن می نماید.

ارزش جوانی:
قال الله العظیم فی کتابه : ... الله الذی خلقکم من ضعف ثم جعل من بعد ضعف قوة ثم جعل من بعد قوة ضعفا و شیبة یخلق ما یشاء و هو العلیم القدیر»
اطوار مختلف کودکی و جوانی و پیری ، در برنامه زندگی طبیعی انسان ، قانون قطعی تکوین و سنت اجتناب ناپذیر الهی در نظام آفرینش است . قرآن شریف این سه مرحله را در ضمن یک آیه بیان فرموده و آن را مستند به اراده خداوند توانا کرده است .
«الله الذی خلقکم من ضعف ثم جعل من من بعد ضعف قوة ثم جعل من بعد قوة ضعفا و شیبة یخلق ما یشاء و هو العلیم القدیر.»
این خداوند بزرگ است که شما را از نطفه ضعیف آفریده ، و در شرایط ضعف و ناتوانی دوران کودکی پرورش داده است . پس از دوران ضعف به شما قوت و نیروی جوانی بخشیده و سپس برای شما روزگار ضعف و پیری مقدر فرموده است . خداوند آن چه را که اراده فرماید خلق می کند و مشیتش بر اساس علم و قدرت استوار است .

فروع زندگی:
ایام جوانی دوران درخشندگی و فروع زندگی است . دوران سرور و شادمانی است . دوران قوت و قدرت است . دوران نشاط و امید است . دوران کار و کوشش است . دوران شور و هیجان است .
یکی از بزرگ ترین سرمایه های هر مملکت ، نیروی انسانی آن مملکت است و مهم ترین نیروی انسانی هر کشور را در نسل جوان آن کشور می توان یافت . قدرت و نیروی جوانی است که می تواند بر مشکلات زندگی فائق آید و راه های سخت و ناهموار را به آسانی بپیماید.

نیروی جوانی:
مزارع سرسبز و خرم با سعی و کوشش نسل جوان آباد است . چرخ های عظیم صنایع سنگین با نیروی جوانان در حرکت است . ذخایر طبیعی که در اعمال معادن نهفته است ، با همت نسل جوان استخراج می شود، کاخ های مجلل و آسمان خراش های بزرگ جهان را اراده خستگی ناپذیر جوانان به پا داشته است . عمران و آبادی ها مدیون کار و کوشش نسل جوان است . پایه های اقتصاد کشورها بر نیروی فعاله جوانان استوار است . دفاع از مرزها و حفظ استقلال و امنیت مملکت ها بر عهده نسل جوان است . خلاصه ، در همه کشورها، آثار پر ارج فعالیت جوانان در تمام مظاهر زندگی مشهود است و نیروی خستگی ناپذیر نسل جوان ، مایه امیدواری تمام ملت هاست .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

ابراهیم باوی زاده

کتاب بسیار مفیدی است ک وجود ان در هر خانواده ای ازامیست.این کتاب تا حدودی به ما کمک میکنه ک چگونه با فرزندان خود برخورد کنیم

24 آبان 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما