loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادگار گل سرخ: گزیده شعر امیری فیروزکوهی

صد سال شعر فارسی 6

ناشر امیرکبیر

گردآورنده کتاب ساعد باقری | سهیل محمودی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مقدمه ، غزل ها ، قصاید ، ترکیب بندها ، قطعه ها ، مثنوی ، چهارپاره و واژه نامه بخشهای مختلف کتاب یادگار گل سرخ را تشکیل می دهد . امیری فیروزکوهی ( 1363- 1288 ) که ساعد باقری و سهیل محمودی او را سرآمد شاعران حکمت پیشه پارسازیست معرفی می کنند در دهکده فرح آباد فیروزکوه پا به عرصه حیات نهاد . او از همان هفت سالگی به همراه پدر به تهران آمد و به تحصیل در مدارس تازه تاسیس آن روزگار پرداخت . امیری فیروزکوهی و رهی معیری در بیست سالگی دوستی و رفاقتی را آغاز می کنند که تا آخر عمر ادامه می یابد . آنها با علاقه بسیار موسیقی را می آموزند .

امیری خود تا سالها تار می زده و با آواز برزگان عصر مانند غراب و نکیسا و تاج الذاکرین همسازی می کرده است . امیری فیروزکوهی نرسیده به سی سالگی تحولی عمیق در درونش ایجاد می شود و شیوه زندگی اش را تغییر می دهد و به فراگیری دانش های کلاسیک ادبی و فلسفی و دینی و فقهی می پردازد . امیری همچنین با شاعران نامدار روزگار خود و موسیقی دانان سرشناسی که هر یک در تاریخ هنر شهرت دارند حشر و نشر داشته است . امیری فیروزکوهی در مهرماه 1363 شمسی در تهران دعوت حق را لبیک گفت وپیکرش در حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما