loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتخاب، اسلام و مسیحیت

ناشر سروش

نویسنده احمدحسین دیدات

مترجم فاطمه فضائلی | احمد فضائلی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38374 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فعالیت تبشیری مسیحیان در جهان، برای تغییر دیانت مردم و مسیحی کردن آن ها در طول تاریح مسیحیت، چه قبل از ظهور دین مبین اسلام و چه بعد از آن، آن قدر مشهور است که نیازی به توضیح و تفصیل ندارد. همواره اهتمام ویژه مسیحیان به امر تبشیر و تبلیغ براساس این آیه کتاب مقدس بوده است که " بروید و شاگردان بسازید"، و لذا دین باوران مسیحی تبلیغ را در رأس کارهای خود قرار داده اند. هرچند جامعه ایران نسبت به بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر، کمتر در معرض تبلیغات مستقیم تبشیری بوده و هست، اما در دهه های اخیر برای مقابله و نفوذ در فرهنگ دینی مقتدری که به نام انقلاب اسلامی در صحنه بین المللی ظهور یافته و طاقت آن ها را از بین برده است، فعالیت هایی را سازمان داده اند که در آن ها نقش تبلیغ گسترده و حساب شده مسیحیت قابل توجه است.

در چنین فضایی که مسلمانان از سویی در معرض این تهاجمات اعتقادی هستند و از سوی دیگر، وظیفه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام را بر دوش دارند، ایجاب می کند تا آنان به دانش و منطق منظم و کافی، هم نسبت به اسلام هم دیگر کتاب های آسمانی مجهز شوند تا در مقابل پرسش ها و ابهاماتی که مهاجمان نسبت به این عقیده طراحی کرده و به میدان آورده اند توانا باشند. برای این منظور شاید بتوان به منابع فراوان و متعددی رجوع کرد، اما به طور قطع در میان این آثار، اثر به یادماندنی و ارزشمند " انتخاب" که مولف مبارز در صحنه مقابله با مسیحیت، یعنی مرحوم احمد دیدات تهیه و تألیف کرده است، از موثرترین منابع به شمار می آید. این کتاب حاصل یک عمر تجربه، مباحثه و مناظره مستقیم مولف با مبلغان و مبشران مسیحی است، با روشی ساده، برانگیزاننده، قابل یادگیری سریع، و عملیاتی، خواننده را نه تنها به ابعاد دست کاری و تحریف شده مسیحیت مسلط می کند، بلکه با ارائه بسته مباحثات فکری منبعث از دین مبین اسلام که به همین منظور تهیه کرده، وی را برای ورود به معرکه ارشاد مسیحیان نیز راهنمایی و آماده می کند.

ادبیات این کتاب نتیجه یک عمر حضور مولف در مناظرات مستقیم با سران فکری و دانشمندان مذاهب و فرق گوناگون مسیحیت است، و بدین لحاظ، با موضوعات و واقعیت های جاری بین معتقدان مسیحیت سروکار دارد. با این توصیف، مباحث مطروحه کاملا کاربردی است. یادآوری این نکته نیز ضروری است که آنچه مورد نظر مولف بوده است نه در سطح فلسفه زیربنایی ادیان، بلکه بیشتر در ظاهر کتاب های انجیل و تورات است، و مواردی را هم که از قرآن کریم ارائه می دهد با برداشت های روشن و ملموس توأم کرده است. هرچند که در موارد نادری با عمق بیشتری به تجزیه و تحلیل پرداخته است. در مجموع، اثربخشی محتوای این تألیف در برانگیختن مسلمانان برای یافتن نگاه عمیق تر به اسلام، قرآن و حضرت محمد(ص) از سویی، و از سوی دیگر مطالعه دقیق تر کتب انجیل و تورات، و آمادگی برای ورود به صحنه فعالیت برای مقابله با نفوذ مسیحیت و ارشاد مسیحیان، از جمله پیامدهای مثبت شایان توجه این کتاب است.

کتاب " انتخاب؛ اسلام و مسیحیت" در هشت بخش که عبارتند از آنچه کتاب مقدس درباره حضرت محمد(ص) می گوید، محمد(ص) وارث مسیح(ع)، محمد(ص) برترین پیامبر، قرآن بزرگ ترین معجره، اهل کتاب، ابزار مبارزه، آیا کتاب مقدس کلام خداوند است؟ و صلیب خونین یا صلیب خیالی؛ تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما