loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلام خدا: تحلیل و نقد دیدگاه روشنفکران دینی درباره وحی و تجربه نبوی

1 (1)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده عبدالله نصری

تعداد صفحات : 302

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این اثر از دکتر عبدالله نصری، استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و شاگرد علامه جعفری می باشد.
در دوران جدید با تاثیرذیری از تفکرات غربی تحلیل ههای جدیدی در باب وحی صورت گرفت.دکتر سروش با مقاله «بسط تجربه نبوی» در سال 1377، آرای جدیدی را در باب وحی ارائه کرد.مطالب وی پس از انتشار مورد نقد برخی اهل فضل قرار گرفت.این مقاله دارای ابهاماتی بود که سروش بعدها در مصاحبه با مجله آفتاب در سال 1381 آن ها را برطرف ساخت.
این مقاله چندان مورد توجه مجامع فکری قرار نگرفت تا اینکه وی در مصاحبه با رادیو زمانه در سال 1386 بحثی را با عنوام کلام محمد (ص) مطرح کرد و در آن مدعی شد که قرآن کلام محمد (ص) است.در این میان آیت الله سبحانی به نقد وی پرداخته و نامه هایی در این میان بین آن ها رد و بدل شد.
مجتهد شبستری نیز با نوشتن مقاله ای با نام «قرائت نبوی از جهان»در سال 1386 در مجله مدرسه از منظر دیگری ادعای سروش را تکرار کرد.
از آن جا که نقد آرای سروش و مجتهد شبستری نیاز به بحث های بیشتری داشت صاحب قلم بر آن شد که کتاب حاضر را تالیف کند.استناد سروش به ارای متفکران اسلامی و بهره برداری از آن ها برای تایید مطالب خود، موجب شدتا در این اثر هم به آرای برخی از متفکران در تبیین وحی پرداخته شود و هم تمایزات آرای آن ها با سروش نمایانده شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما