loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعاتی بر روانشناسی فروید

ناشر امیرکبیر

نویسنده زیگموند فروید | ژوزف برویر

مترجم سعید شجاع شفقی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 271

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از آنجا که ایجاد زمینه سالم و مناسب برای رشد استعدادها و قوای مستتر در ذات آدمی، گذشته از سایر جهات نیاز به تربیت صحیح روانی در تمام افراد و آحاد و در نتیجه در کل اجتماع دارد لذا یک برخورد اصولی و منطقی با دیدگاه ها و نظرات مختلف در باب مسائل روان شناسی ضرورت خواهد داشت. یکی از روش های درمانی تکنیکی است موسوم به پسیکانالیز یا روانکاوی که به وسیله یک پزشک اتریشی به نام زیگموند فروید بدعت نهاده شد. هدف اصلی این کتاب ارائه و معرفی یک روش ویژه درمانی و استفاده از آن برای مداوای بیماران روانی است.

در کتاب حاضر، دیدگاه «زیگموند فروید» درباره ماهیت لطیفه ها و فرآیندهای ناخودآگاهی که به دست لطیفه ها به جنبش درمی آیند، بیان شده است. طبق بررسی های فروید، لذت موجود در لطیفه ها، در ناخودآگاه مستقر است. وی می گوید، لذت طنز می تواند به وسیله هر موقعیت لذت بخش هم زمان دیگری تقویت شود. به عقیده فروید، انواع طنز در صورتی برای درمان کاربرد دارد که بتوان مکانیزم آن را تحلیل و با توجه به اندیشه های روانی فرد در گذشته مورد استفاده قرار داد. وی بیان می دارد که طنز در فعالیت ذهنی ما، مورد توافق مسایلی است که از دست رفته است. شاید بتوان گفت ماهیت طنز فروید همان تلخند مطرح شده در ادبیات امروز است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما