loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

The theory of knowledge an Islamic perspective

دیدگاهی اسلامی در باب نظریه معرفت

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده مرتضی مطهری

مترجم منصور لیمبا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 218

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بررسی جنبه های فلسفی، قرآنی و روانشناختی مساله شناخت و شبهات پیرامونی امکان شناخت است. کتاب حاضر، مشتمل بر ده جلسه سخنرانی نویسنده در این زمینه است که در سال 1356ش، در کانون توحید تهران ایراد شده است.

برخی موضوعات مطرح شده در فصل های ده گانه کتاب عبارتند از: امکان شناخت، ابزارهای شناخت، منابع شناخت، مراحل شناخت، مکانیسم تعمیم شناخت حسی (نظریات راسل، بوعلی، خواجه نصیر و فیلیسین شناخت آیهای، کشف روان ناخودآگاه (نظریات فروید ویونگ)، شناخت حقیقی فیلیسین، بررسی تعاریف حقیقت (رد نظریه اگوست کنت، ملاک و معیار شناخت و سخن راسل درباره منطق عمل) و اشکالات وارد بر منطق عمل.

این کتاب در شمار نوشته های فلسفی نویسنده است، ولی رویکردهای قرآنی در آن بسیار فراوان است. گذشته از اینکه مسئله شناخت از مسائل مهم فلسفی است که از دیرباز مورد بحث دانشمندان بوده و به خودی خود موضوعیت دارد ، مطرح کردن این بحث در آن ایام معنی و مفهوم خاصی داشته است . در آن زمان از سوئی مارکسیست ها فعالیت فرهنگی وسیعی داشتند که بعضا نیز جهت تضعیف جناح اسلامی حمایت می شدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما