loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تو را صدا می زنم

ناشر امیرکبیر

نویسنده علی باباجانی

تصویرگر پوپک مقبلی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 60

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه ای از نیایش های حیوانات مختلف است که از زبان حیواناتی مانند جغد، جوجه کبوتر، ماهی قرمز، بچه کانگورو، لاک پشت، فیل، سوسک، گنجشک، مورچه، زنبور عسل، کرم ابریشم، جیرجیرک، مار و کرکس بیان می شود و برای گروه سنی «ب» و «ج» درنظر گرفته شده است.

در مقدمه این کتاب نوشته شده است: «یک نفر از من پرسید: مگر می شود که حیوانات با خدا حرف بزنند؟ من در جواب او، این آیه از قرآن را خواندم: هرچه در آسمان و زمین است، به تسبیح خداوند مشغول اند یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض ... ( سوره تغابن ، آیه 1). »

شکار مار، کمک، آزادی، چراغ راهنما، کیف گرم و نرم، مثل سنگ، خرطوم، مهربانی ، شردمپایی، پرواز، مواظب، گل های مهربان، درس بزرگ، بلندی، دم دراز من، زیبایی، هدیه بزرگ، سلطان اسیر، دوست تنها، قطار کار خوب من، دختر مهربان، زندگی من، زور، بال مادرم، هوای ابری، قصه من و پنیر و پوپو عنوان هایی است که در کتاب « تو را صدا می زنم» به آن پرداخته شده است.

با خواندن این کتاب کودکان با طرز زندگی و معیشت حیوانات مختلف آشنا می شوند.

یک نفر از من پرسید: مگر می شود که حیوانات با خدا حرف بزنند؟ من در جواب او گفتم: بله جوجه کبوتر، جغدها، کرم شبتاب، پلنگ، لاک پشت و حتی پشه ها، با خدا حرف می زنند، هر کدام آن هاآرزویی دارند.. این کتاب راز و نیاز حیوانات با خداست.

در مناجات «کار خوب من» از زبان کرکس می خوانیم: «خدایا! من زیبا نیستم، ولی پرنده ام و در آسمان تو پرواز می کنم. با آنکه زشتم، کارهای زشت نمی کنم. من دنبال حیوانات زنده نیستم. کاری هم به آنها ندارم. غذای من گوشت حیوانات مرده است. اگر من نباشم بوی گند حیوانات مرده همه جا را می گیرد و کسی نمی تواند زندگی کند... »

در مناجات دیگری با عنوان «بلندی» هم از زبان پلنگ می خوانیم: «خدای بزرگ! من بلندی را دوست دارم. بالای درخت می روم و از آن بالا، همه چیز را کوچک می بینم. من بالای کوه می روم و از آن بالا، درخت های بلند را هم کوچک می بینم. من می خواهم دستم به ماه برسد. همیشه می آیم بالا کوه و دستم را دراز می کنم تا ماه را بگیرم. ولی دستم به ماه نمی رسد. ای خدایی که این همه بزرگی را آفریده ای، تو خیلی بزرگ هستی. حتی از این کوه بلند هم بزرگ تر...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما