loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه ملخص فلسفه و فیلسوفان غرب: فیلسوفان یونان و روم

ناشر امیرکبیر

نویسنده جاناتان ری

مترجم امیر جلال الدین اعلم

ویراستار جیمزاوپی ارمسن

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 183

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب، ترجمه مقاله های «دانشنامه ملخّص فلسفه و فیلسوفان غرب» است که از روی ویرایش جدید سال 1989 ترجمه شده است.
پیشینه توجه به فلسفه یونان و آموزه های آن در ایران به قرن های اول و دوم هجری می رسد. در سده اخیر نیز فلسفه یونانیان با تلاش بزرگانی چون علی اصغر حکمت و شرف الدین خراسانی به فارسی زبانان معرفی شده. «فیلسوفان یونان و روم» عنوان اثر دیگری است که در این حوزه با ترجمه امیرجلال الدین اعلم و از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

فلسفه یونان که از همان آغاز ورود اسلام به ایران نقش عمده ای در شکل گیری ذهنیت فلسفی اندیشمندانی چون نویسندگان رسائل اخوان الصفا، فارابی و ابن سینا بازی کرد، هنوز در غرب به عنوان یکی از مهم ترین شاخه های پژوهشی فلسفه آکادمیک جایگاه خود را حفظ کرده است.
«فیلسوفان یونان و روم» که به ویراستاری جیمز اوپی ارمسن و جاناتان ری، در بهار امسال با ترجمه امیرجلال الدین ویراستاران، با توجه به سیر تکوینی فلسفه در یونان و روم، گریزهای هوشمندانه از اوج بحث فلسفی به ماجراهایی مرتبط با آن بحث از زندگی فیلسوف، و با ارایه اطلاعات و تحلیل هایی تازه از فیلسوفان روم توانسته اند اثری جذاب بیافرینند اعلم توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده است، سعی دارد با نگاهی همه جانبه، ولی مختصر و مفید، فیلسوفان یونان و روم را به مخاطب خود معرفی کند. این کتاب در اصل، ترجمه مقاله های «دانشنامه ملخّص فلسفه و فیلسوفان غرب» درباره فلسفه یونان و روم است که از روی ویرایش جدید آن در سال 1989 ترجمه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما