loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبخند و شمشیر در روابط ایران و آمریکا

3 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده عبدالعلی علی عسکری | حشمت الله فلاحت پیشه

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 247

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

لبخند و شمشیر در روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا، اثری است که یکی از پرفراز و نشیب ترین و حساس ترین روابط میان دو قدرت منطقه ای و جهانی امروز دنیا را در چهار دهه اخیر بررسی می کند. مؤلفین، روابط فوق را با تفکیک سه حوزه مبانی فکری، راهبردها و سیاست ها مورد تحلیل قرار می دهند. در این اثر سه دوره ریاست جمهوری آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی با توجه به مهم ترین مسائل هر دوره مورد توجه قرار گرفته است.
این کتاب به روابط جمهوری اسلامی ایران و ایالت متحده آمریکا به عنوان پرچالش ترین نوع روابط میان دو قدرت منطقه ای و جهانی امروز در دنیا می پردازد.
نویسندگان «لبخند و شمشیر در روابط ایران و آمریکا» با تکیه بر مبانی فکری، راهبرد ها و سیاست های هر دو کشور، نوع روابط را با نگاهی به سه دوره ریاست جمهوری بررسی کرده اند.

در این کتاب نوع روابط دو کشور ایران و ایالات متحده آمریکا، در دوره های هفتم تا یازدهم ریاست جمهوری ایران بررسی شده اند. بر این اساس، از دو دوره نخست با عنوان «عصر لبخند»، از دو دوره نهم و دهم (دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد) با عنوان «عصر شمشیر» و از دوره یازدهم (دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی) با عنوان «عصر لبخند دیپلماتیک و شمشیر در غلاف» یاد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما