loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکومت محلی، یا، استراتژی توزیع فضایی قدرت سیاسی در ایران

ناشر امیرکبیر

نویسنده محمدباقر قالیباف

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 241

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

حکومت محلی موضوعی میان رشته ای است که از رشته های علمی متعددی نظیر علوم سیاسی، حقوق مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و جغرافیا بهره برده است. حکومت محلی وظایف گسترده دولت ملی را در مقیاس محدودتر انجام می دهد. حاکمیت سیاسی در کشور پهناور ایران به سطوح پیچیده مدیریتی با محوریت عقلانیت، اعتدال و کارآمدی وابسته است. حاصل مجموعه یافته ها را می توان در این جمله خلاصه کرد که «نظام متناسب برای ایران نظام نیمه متمرکز است».

این کتاب در پنج فصل تنظیم شده که با رویکرد توزیع متوازن قدرت سیاسی در واحد ملی به رهیافت جدیدی در مدیریت سرزمینی ایران منتهی شده است. فصل اول کتاب به بررسی مفاهیم دولت و حکومت اختصاص دارد. فصل دوم سازمان و ساختار حکومت محلی را مورد بحث قرار می دهد و در فصل سوم تمرکززدایی در چارچوب حکومت محلی تجزیه و تحلیل شده است. فصل چهارم تجارب حکومت محلی در جهان را مورد توجه قرار داده و فصل پنجم تمرکز و عدم تمرکز در ایران پس از استقرار دولت مدرن را ارزیابی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما