loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلیدواژه ها در سیاست و حقوق عمومی

3 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده اندرو هیوود

مترجم اردشیر امیرارجمند | باسم موالی زاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 349

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38890 10003022
59,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر در صفحاتی نسبتاً مختصر، دیدگاهی علمی و بی طرفانه درخصوص مفاهیم متعدد رشته های حقوق، حقوق عمومی و زیرمجموعه های آن ارائه می کند. کتاب دارای ویژگی های خاصی از قبیل طبقه بندی سازمان یافته، ارائه اطلاعات اولیه مفید، همراه با ایجاد زمینه مطالعات عمیق تر، بی طرفی و اختصار می باشد.

کتاب حاضر در صفحات نسبتاً مختصر، دیدگاهی علمی وبی طرفانه در خصوص مفاهیم متعدد رشته های حقوق، حقوق عمومی و زیر مجموعه های آن ارائه می کند.این اثر در هشت فصل تنظیم شده است که فصل اول آن به کاربرد های درست و نادرست مفاهیم سیاسی می پردازد، مواردی که در این فصل به آن اشاره شده است عبارتند از: معنی و مفهوم کلی، مفاهیم هنجاری و توصیفی، مفاهیم مورد مناقشه و واژه ها و اشیاء.

در مقدمه این فصل آمده است: مفاهیم اهمیت ویژه ای برای محققین دارند، این ادعا که بحث های سیاسی غالباً به مناقشه در خصوص مفهوم موجه اصطلاحات فروکاسته و ختم می شوند. اغراق آمیز نیست. گروههای متخاصم که همگی مدعی حمایت از آزادی، هواداری از دموکراسییا پشتیبانی از عدالت هستند، ممکن است به مجادله، رودررویی و یا حتی جنگ با هم متوسل شوند. مشکل این است که واژه هایی همانند «آزادی»،«دموکراسی» و «عدالت» در نظر افراد مختلف دارای معانی مختلف اند، لذا خود مفاهیم مسئله سازند.

هدف این کتاب است که مقدمه ای را در خصوص مفاهیم عمده ای که محققین حوزه ی علوم سیاسی و حقوقی عمومی در تجزیه و تحلیل با آنها مواجه می شوند در اختیار آنها قرار دهد. هر مفهوم در دو قسمت مورد بحث قرار گرفته است، قسمت نخست تعاریف را مد نظر قرار می دهد و قسمت دوم، تحت عنوان«اهمیت»، اهمیت گسترده مفهوم در تقویت درک سیاسی بررسی می شود. در این قسمت موضوعاتی مثل ریشه های پیدایش و رشد یک مفهوم، عوامل تاریخی، مسلکی و غیره موثر بر نقش منزلت آن مفهوم مورد بررسی قرار میگیرند.

فصل دوم نوشتار حاضر، به مفاهیم بنیادی پرداخته است. در این فصل همانطور که اشاره شد ضمن پرداختن به مواردی نظیر اقتدار، جامعه مدنی، اجماع، حکومت، طبیعت انسان، مسلک و ...، در خصوص اهمیت هر کدام بحث و بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما