loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصویر بزرگ

رمان های بزرگ دنیا 2

ناشر امیرکبیر

نویسنده دینو بوت زاتی

مترجم بهمن فرزانه

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 161

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تصویر بزرگ بشر تاکنون روبات های بسیاری ساخته است که صرفاً مقلد مکانیکی حالات و رفتارهای وی بوده اند. اما این وسوسه همواره با آدمی همراه بوده است که روباتی بسازد که افزون بر رفتارهای ساده مکانیکی، از ویژگی های صرفاً انسانی مانند فکر، اندیشه و احساس نیز برخوردار باشد. تصویر بزرگ داستانی است که در آن این میل وافر بشر به تصویر کشیده شده و علاوه بر آن حوادث و اتفاقاتی که ناخواسته و خارج از اراده بشری وقوع می یابند نیز پیش چشمان خواننده ترسیم شده است.

پرفسور ارما ایزمانی استاد الکترونیک دانشگاه همراه با همسرش برای تکمیل پروژه ای کاملاً سری به یک مرکز نظامی دعوت می شود. وی در آنجا درمی یابد که روبات شگفت انگیزی ساخته شده که علاوه بر قابلیت انجام حرکت ها و رفتارهای مکانیکی انسان، قادر به فکر کردن بوده و دارای احساس است. طراح این روبات دانشمندی است که آن را بر اساس الگویی که از زن دوست داشتنی خود در ذهن داشته، ساخته است. در ادامه ماجراهای داستان، روبات مذکور با احساس تنفر از زن مورد علاقه طراح خویش و به قصد انتقام از دانشمند طراح، همسر پرفسور اریزمانی را به قتل می رساند و به این ترتیب وجهی از شخصیت خویش را که از چشمان سازندگانش پنهان مانده است، آشکار می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما