loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلاصه رمان های برجسته 19: جنایت و مکافات

ناشر امیرکبیر

نویسنده فئودور داستایفسکی

مترجم محسن سلیمانی

گردآورنده کتاب محسن سلیمانی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب داستان دانشجویی به نام «راسکولْنیکُف» را روایت می کند که به خاطر اصول مرتکب قتل می شود. بنابر انگیزه های پیچیده ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است؛ زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیر منتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می شوند، می کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می بیند و آنها را پنهان می کند.

بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف این تصور را که هر کس را که می بیند به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می رسد در این بین او عاشق سونیا دختری که به خاطر مشکلات مالی خانواده اش دست به تن فروشی زده بود می شود. داستایوسکی این رابطه را به نشانهٔ مهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده است و همان عشق، نیروی رستگاری بخش است .البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندان شدن در سیبری به این حقیقت رسید.

انسان امروز شوق و انگیزه کم و وقت کمتری برای خواندن رمان دارد. اما رمان را باید خواند چرا که بشر زندگی می کند و نیاز شدیدی به تجربه های زندگی دارد. برای حل این معادله چه باید کرد؟ ... بهترین راه، فشردن رمان است. کتابی که در دست دارید نمونه ای از مجموعه رمان های برجسته ای است که فشرده آن به شما تقدیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما