loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر علم و دین

مجموعه حکمت و دین پژوهی 9

ناشر امیرکبیر

نویسنده برندن سوئیت من

مترجم اسفندیار زندپور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 231

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر سوئیت من مقدمه ای است برجسته، درخشان، منصفانه و متوازن بر رابطه تاریخی و معاصر علم و دین. کتاب غیرجدلی و بی طرفانه او باید به تمام کسانی که علاقمند به فلسفه علم، فلسفه دین و دشوارترین پرسش تاریخ اندیشه و فرهنگند بپردازد، و آن پرسش این است که آیا علم و دین دوستند یا دشمن؟

چارلز تالیافرو، استاد فلسفه دانشگاه سنت اُلاف ایالات متحده آمریکا کتاب برندن سوئیت من مدلی است از آنچه یک مقدمه بر موضوع علم و دین باید باشد. این کتاب شرح دقیقی از اینکه اندیشمندان از دوران باستان تاکنون درباره این موضوع می اندیشیده اند، به دست می دهد. این کتاب همچنین ارزیابی های فلسفی خردمندانه ای درباره دیدگاه های آنان ارائه می دهد. کتاب آموزنده سوئیت من که بسیار هنرمندانه، عمیق و با ظرافت طبع نوشته شده است، خوانندگان را در روند تفکر درباره برخی موضوعات پیچیده یاری خواهد کرد.

برایان دیویس، استاد فلسفه دانشگاه فوردهام ایالات متحده آمریکا رابطه علم و دین بی شک یکی از مسائل بسیار مهم دوران ماست. بسیاری از پیچیده ترین، جذاب ترین و تفکربرانگیزترین پرسش هایی که امروزه موضوع مباحثات بحث برانگیز، نه تنها در محافل فکری، بلکه در فرهنگ به طور گسترده است و به شیوه ای بنیادین با بحث علم و دین ارتباط دارد؛ همچنین مباحثه مهمی برای دانشجویان فلسفه، الهیات و فلسفه دین به شمار می رود.

مقدمه ای بر علم و دین یک کتاب درسی جامع درباره این مباحث جذاب است که به راحتی می توان از آن بهره برد. موضوعات مطرح شده عبارتند از: رابطه علم و دین و طبیعت گرایی، پیشرفت روش های علمی، تکامل و پیامدهای دینی و فلسفی آن، رابطه بین بدن و ذهن، هوش مصنوعی، زندگی در دیگر سیارات، منشأ و طرح جهان، پروژه ژنوم انسان و مهندسی ژنتیک، سلول های بنیادی، شبیه سازی، علم و ارزش ها، و تاریخ رابطه علم و دین. «برندن سوئیت من، استاد فلسفه دانشگاه راک هورست، کانزاس سیتی ایالات متحده آمریکا است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما