loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده آثار توین بی

مجموعه فرهنگ دینی و اندیشه سیاسی - 10

ناشر امیرکبیر

نویسنده فردریک تاملین

مترجم محمدحسین آریا

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 492

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نگارنده در این مجموعه، بخش اعظم مطالب کتاب را از میان 21 اثر «توین بی» گردآوری کرد، و گزیده هایی از آن را در بخش نخست فراهم آورده است.
سه بخش باقی مانده ی این مجموعه، منتخبی از 20 اثر دیگر توین بی است.
بدین قرار که بخش دوم تحت عنوان «انسان خردمند و انسان سازنده» نگاهی است به انتشار انسان در کره ی خاکی و آینده ی جوامع انسانی و احتمال خلق «گونه» جدیدی از نوع انسان و انقلاب های اولیه بشر در زمینه فن آوری و زوال احتمالی جنس انسان به دلیل انقلاب صنعتی کنونی که علاوه بر آن، در باب موقعیت زنان عهد باستان مثال های تاریخی ذکر می شود.
مصنف در بخش سوم با عنوان «دنیای معاصر و دنیای جدید» به آن قسمت از دیدگاه های توین بی درباره مسائلی می پردازد که انسان امروزی با آن ها دست و پنجه نرم می کند و در همان حال نشان می دهد که آن مسائل مشابهت تاریخی و راه حل های پیشین هم دارند.
بخش چهارم تحت عنوان «مذهب و عقاید شخصی» در واقع به باورهای توین بی اختصاص دارد؛ باورهایی که سخت مورد انتقاد برخی مورخان قرار می گیرد، مبنی بر آن که توین بی از اسطوره و استعاره برای شرح مسائل و حقایق تاریخی بهره برده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما