loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی پر افتخار حمزه و جعفر؛ دو شهید ممتاز

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده محمد محمدی اشتهاردی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 184

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3952 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب زندگی پر افتخار حمزه و جعفر؛ دو شهید ممتاز، نوشته محمد محمدی اشتهاردی است و توسط انتشارات به نشر روانه بازار کتاب ایران شده است. حمزه بن عبدالمطلب، دارای کنیه ابوعماره یا ابوعلی و لقب سید الشهداء، عمو و برادر رضاعی پیامبر خدا(ص) بود که دو سال قبل از عام الفیل در شهر مکه به دنیا آمد. دو (یا چهار) سال از پیامبر بزرگ تر بود. پدرش عبدالمطلب و مادرش هاله، دختر وهیب و دختر عموی آمنه بنت وهب بود. حمزه در سال دوم بعثت اسلام آورد. اسلام او ضربه ی سهمگینی بر پیکر مشرکان وارد ساخت. از آن تاریخ تا هنگام شهادتش، حمزه، این شخصیت شجاع و غیور و رشید، از بزرگ ترین و نیرومندترین پشتیبانان پیامبر اکرم بود.

در تاریخ نمونه های فراوانی از حمایت های او در دوران قبل از هجرت ثبت شده است که از مهم ترین آنها می توان به رشادت او در شب پیمان عقبه دوم در منی اشاره کرد. در آن شب مشرکان خشمناک مکی برای انتقام از مردمان مسلمان یثرب به سوی آنان حمله ور شدند؛ ولی ناگاه با شمشیر دو دلاور اسلام، حمزه و علی بن ابی طالب علیه السلام مواجه گشتند و عقب نشستند. در مدینه نیز حمزه هم چون پروانه ای بر گرد شمع وجود رسول خدا می چرخید.

در میدان بدر و احد جنگید و سرانجام در روز شنبه نیمه ماه شوال سال سوم هجرت در57 یا 59 سالگی در جنگ احد به شهادت رسید. جعفر بن ابیطالب مشهور به جعفر طیار برادر امیرالمؤمنین علیه السلام است که بسیار مورد علاقه است و محبت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم او از کسانی است که در همان اوایل دعوت اسلام مسلمان شده است.

جعفر بن ابیطالب در سال هشتم هجری از جانب رسول خدا(ص) فرمانده سپاهی شد که به جانب سرزمین موته از نواحی شام تحت حکومت یکی از حاکمان قیصر دوم حرکت کرد و در آن جنگ پس از قطع دستانش به شهادت رسید. پیامبر اکرم(ص) فرمود خداوند به جعفر دو بال عنایت کرد تا در بهشت پرواز کند و لذا به جعفر طیار مشهور گشت. کتاب زندگی پر افتخار حمزه و جعفر؛ دو شهید ممتاز، به زندگی دو تن از صحابه پیامبر اسلام(ص) یعنی حمزه و جعفر می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما