loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جانی دالر

داستان های خارجی 53

ناشر امیرکبیر

مترجم جلال نعمت اللهی

گردآورنده کتاب جلال نعمت اللهی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39617 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جانی دالر شامل داستانهای: 1. طغیان حسد 2. جسدی در پایین پله ها 3. شاهد مجهول 4. دوئل در آپارتمان گوردسادن 5. سرقت بزرگ 6. قتل با هیپنوتیزم 7. نقشه قتل حساب شده 8. نقشه شیطانی 9. تبهکاری در دو چهره 10. در میان باند جوراب قرمزها.

جانی دالر جانی دالر کارآگاه مجموعه ای پلیسی به همین نام بود که در دهه های 50 و 60 میلادی از شبکه های رادیویی امریکا پخش می شد و شهرتی جهانی پیدا کرد. چند سال بعد رادیو ایران نیز همین مجموعه را به صداپیشگی مرحوم حیدر صارمی منتشر کرد که مدت ها ادامه یافت و علاقه مندان زیادی داشت. این کتاب برخی قصه های این مجموعه را شامل می شود که با ترجمه روان جلال نعمت اللهی به خوانندگان تقدیم می گردد.

جانی دالر مجموعه ای رادیویی است که هر قسمت به اجرای نمایش یک قتل اختصاص پیدا می کرد، که کارآگاه جانی دالر (با صدای حیدر صارمی) باید قاتل را پیدا می کرد و در انتها که قاتل پیدا می شد، و اما مسابقه ی رادیویی این بود که جانی دالر از کجا فهمید که قاتل کیست.
آن هایی که شنونده ی پروپاقرص رادیو در دهه های گذشته بودند، حتماً سرگروهبان والش را خوب به خاطر دارند؛ مردی که همراه با رئیس خود، کارآگاه جانی دالر، چهارشنبه شب ها از رادیو ایران، به خانه های ما می آمد و در قالب داستان های پلیسی مهیج، چهارشنبه شب هایمان را جلا می داد و این صدای حمید عاملی بود که به سرگروهبان والش جان می بخشید.

هنگام پخش این سریال از رادیو خیابان ها خلوت می شد و همه «جانی دالر» گوش می کردند. پیش از انقلاب، در اواخر دهه ۳۰ تا تقریباً اواسط دهه ۴۰ روزهای جمعه نمایشی از رادیو پخش می شد که طرفداران بسیاری داشت؛ نمایش پلیسی-معمایی که ماجراهای تیزبازی و شیرین کاری های یک کارآگاه را روایت می کرد و در پایان کشف اشتباه قاتل را به مسابقه می گذاشت.

شما اگر این نمایش را نشنیده باشید، قطعاً اسم شخصیت اصلی آن را به خاطر دارید؛ بله، «جانی دالر!» همان کارآگاهی که تکیه کلامش این عبارت بود: «ارادتمند شما، جانی دالر!»

نمایش «جانی دالر»، جذاب ترین نمایش رادیویی زمان خود بود. در این نمایش افراد بنامی ایفای نقش کردند؛ پرویز بهادر، مرحوم حیدر صارمی، مرحوم حمید عاملی، مرحوم فرهنگ مهرپرور، حمید منوچهری و....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما