loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرگذشت سرباز سال 1813

داستان های خارجی 42

ناشر امیرکبیر

نویسنده امیل ارکمان | الکساندر شاتریان

مترجم رضا کریم کاشی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آنچه ناپلئون از آغاز لشکرکشی تا معاهده تیلسیت انجام داد بیشتر شبیه معجزه بود تا واقعیت، ولی از آنجا که این گونه امپراتوری ها در تاریخ بشر پدیده هایی استثنایی و ناپایدارند و به ناچار باید در انتظار افول قدرتی بود که در سایه استبداد و دیکتاتوری به دست می آید، زوال قدرت مطلقه او پس از معاهده تیلسیت شروع شد. سرگذشت سرباز سال 1813 رمانی ضدامپراتوری و ضدنظامی گری، خطابه ای فصیح علیه جنگ و سرگذشت افرادی است که جنگ را با پوست و خون خود احساس کرده و زشتی آن را به نمایش می گذارند. امیل ارکمان (1822 ـ 1899) و الکساندر شاتریان (1826 ـ 1890) معروف به ارکمان ـ شاتریان، همکاری برای نوشتن رمان های تاریخی را از سال 1847 آغاز کرده و تا سال 1889 ادامه دادند.

نتیجه کار مشترک این دو نویسنده، قصه ها و رمان های مشهوری است که به بازآفرینی واقعیت های اردوکشی جمهوری فرانسه و ناپلئون می پردازد. دکتر رضا کریم کاشی آرانی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا، مؤلف کتاب مقدمه علم حقوق و مقالاتی در مجلات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدرس و حقوق خصوصی است و کتاب های واترلو و محاصره را از نویسندگان این اثر در دست ترجمه دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما