loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان های شگفت انگیز

داستان های خارجی 13

ناشر امیرکبیر

نویسنده ادگار آلن پو

مترجم حسن صدرحاج سیدجوادی | ه. دانشجو

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 104

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«قلب بازگو»، «سکوت»، «مباحثه کوچکی با یک مومیایی»، «سایه»، «مجلس ترنم مرگ سرخ»، «چلیک آمو نتیلادو»، «برنیس» و «سقوط در مالستروم» از جمله داستان های این کتاب است.

در داستان های این نویسنده سرشناس، استحکام منطقی و ظرافت اندیشه به تخیلی بسیار بارور پیوند می خورد. او توانسته در این داستان ها از رمز و رازی شبح گونه به تحلیل جزئیات بپردازد و با قدرتی نادر، قلمرو تاریکی را توصیف نماید و از آنجا به گوشه و کنار مرموز خرافات و جهان غیر واقعی آنها راه یابد.این داستان ها همگی با تم دلهره و نوعی نگاهی فلسفی در دوران جوانی آلن پو نوشته شده است، داستان هایی سرشار از انسان های مالیخولیایی که در فضایی کابوس وار در حال زندگی هستند.

در مقدمه مترجم و از قول نویسنده آمده است: «این کیف دستی های بزرگ که همچون خیارچنبر غول آساست و در میان زنان زیبای ما مرسوم شده است، برخلاف آنچه تصور می شود، مد پاریس نیست و کاملا از اختراعات امریکایی است. لزومی ندارد چنین کیفی در پاریس معمول شود، زیرا زنان آنها فقط پولشان را در آن می نهند ولی کیف دستی یک زن امریکایی باید آنقدر وسیع باشد که علاوه بر پول او، روحش را نیز بتواند در خود پنهان کند.»

این مومیایی نادر مثل همانی که کاپیتان سابرتاش کشف کرده بود یعنی بدون اینکه تابوتش دست بخورد در موزه بود و هشت سال تمام...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما