loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقیرها و چند داستان دیگر

داستان های خارجی 2

ناشر امیرکبیر

نویسنده ژیگموند موریتس

مترجم محمود تفضلی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 88

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

فقیرها دارای 6 داستان با نام های، «هفت شاهی»، «فاجعه»، «آخور چوبی»، «یک بار سیرشدن»، « تحصیل مجانی در دبیرستان» و «فقیرها» است. تفضلی در مقدمه خود چنین آورده است: "ژیگموند مورتیس بزرگ ترین نویسنده مجارستان است که در نیمه اول قرن ما زندگی کرد. در سال 1879 در یک خانواده دهقان در یکی از دهات های کوچک مجارستان متولد شد، پدرش دهقان کوچکی بود که زمین مختصری داشت و با همت و غیرت زندگی می کرد. زیگموند نه تنها با محیط ده خود و با دنیای فقیر و محدود روستاییان آشنایی زیاد کرد بلکه چون زندگی پرماجرایی داشت، توانست با قشرهای مختلف اجتماعی به خوبی آشنا شود و در آثار فراوان خود قیافه های مختلف مردم را منعکس سازد، به همین جهت ژیگموند موریتس از نوع نویسندگانی شبیه «شکسپیر» در انگلستان، «بالزاک» در فرانسه و «گورکی» در شوروی می باشد که آثارشان جلوه گاه نمونه های مختلف مردم زمان خودشان شده است.

" فقیرها عنوان داستان پایانی این مجموعه است که بخشی از آن در ذیل این مطلب آمده است: " دو مرد فقیر در کنار بالایی مزرعه زمین را می کندند، هر دو، بیل به دست پهلو به پهلوی هم کار می کردند، پیرمرد پیوسته حرف می زد و جوان آنقدر بی حال بود که هر وقت پیر مرد با پرحرفی های بیهوده اش اسباب زحمت او می شد مثل اینکه دیگر نمی تواند کار کند دست از کار می کشید. کارگر جوان، مرد نیرومندی بود، موهای سیاهی داشت، لباس کهنه قهوه ای رنگی پوشیده بود، یک پوتین سربازی به پا و یک کلاه خیلی کهنه سربازی به سر داشت، از کلاه هایی که به جز بر سر سربازیهای خیلی خسته و بی رمق دیده نمی شود، سربازهایی که گاهی در کوچه ها به چشم می خورند که پس از ده، پانزده یا بیست ماه که در جبهه جنگ در خندق ها گذرانده اند خود را بی اراده و ناتوان می کشانند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما