loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساحت خیال: آثار کلاسیک جهان (مجموعه ده اثر از ده نویسنده برجسته)

داستان های خارجی 18

ناشر امیرکبیر

مترجم محمد نادری

گردآورنده کتاب محمد نادری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 168

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مشتمل بر ده داستان کوتاهِ کلاسیک از ده نویسنده برجسته جهان در موضوعات گوناگون از جمله رئال، وحشت آفرین، اجتماعی و... است.

عنوان داستان ها عبارتند از: «باغ های کو»؛ «چابک سوار برنده»؛ «برگی از یک آلبوم»؛ «خادم کلیسا»؛ «پایان جشن»؛ «آقای مینه نیک»؛ «زن نادان، شوهر بزرگوار»؛ «رادیوی غول آسا»؛ «نیلوفرهای آبی را در اتوبوس جا گذاشته اید». در خلاصه داستان «چابک سوار برنده» آمده: «پل» پسر نوجوانی است که در خانواده ای مرفه زندگی می کند. پدر و مادرش با آن که شغل پر درآمد و موقعیت اجتماعی خوبی دارند، امّا نسبت به اقوام خود احساس سرخوردگی می کنند. آن ها خود را بدشانس می دانند و مدام در مورد داشتن پول بیشتر صحبت می کنند. پل روزی سوار اسب اسباب بازی خود شده و در رویا و خیال تا سرزمین شانس می تازد. دایی پل به او طریقه شرط بندی در اسب سواری را یاد می دهد و زمانی که پل در اسب سواری برنده شده و صاحب پول کلان می شود، بر اثر بیماری فوت می کند.

هر مجموعه ای بیانگر یک سلیقه شخصی است. شکی نیست که مجموعه حاضر هم همین ویژگی را دارد... بی تردید اگر مترجم دیگری قصد داشت از نویسندگان همین گلچین، داستان هایی را برای برگردان و تدوین کتاب به سلیقه خود برگزیند، کتاب او با مجموعه حاضر فرق می کرد. من در انتخاب داستان ها به درک نیکوی خود اعتماد کرده ام...در هر صورت می توانم با طیب خاطر ادعایی کنم؛ اینکه آثاری که من گلچین کرده ام از ویژگی و کیفیتی عالی برخوردارند و منابع آنها همگی جزو آثار برتر قرن بیستم به شمار می آیند و هر کدام از آنها ما را به ساحت جدیدی از تخیل می برند، ضمن اینکه هر کدام هم با خصوصیتی ویژه از دیگری متمایز است؛ خصوصیتی حاکی از درک همراه با تفکر و تعمق و توام با زیبایی شناسی و...

در این گلچین، ساحت خیالِ نویسندگان بر برش هایی از هستی با بازیگری انسان ها متمرکز است؛ برش هایی به اندازه زاویه دید هریک از نویسندگان در آثارشان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما