loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سازکارهای نظارت بر حکومت در اسلام و نظام لیبرال دموکراسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39716 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر، پژوهشی تطبیقی درباره موضوع نظارت بر حکومت اسلامی و نظام لیبرال دموکراسی است.
هدف محمد فلاح سلوکلایی (نویسنده کتاب) از انجام این پژوهش، اثبات برتری نظام اسلامی بر نظام لیبرال دموکراسی است. او برای این منظور، پس از معرفی مبانی حکومتی این دو نظام، اندیشه فلاسفه برجسته هر یک از این حوزه ها را مطرح کرده و به مقایسه آن ها پرداخته است تا در نهایت بتواند به نوعی، برتری اسلام را ثابت کند. نویسنده کتاب این برتری را به تفصیل تشریح کرده است.

وی همچنین مبانی اهمیت نظارت بر حکومت در صدر اسلام و همچنین زمامداری ائمه(ع) را از حیث تلازم داشتن یا تلازم نداشتن حق و تکلف شرح داده است. از سوی دیگر، مبانی و اهمیت نظارت بر حکومت در زوایای مختلف نظام لیبرال دموکراسی مانند بخش پارلمانی، ریاستی، شبه ریاستی و شبه پارلمانی تشریح شده اند.

نویسنده این کتاب، رویکردهای نظارتی این نظام را از نگاه فلاسفه مکتب لیبرال دموکراسی نیز ارزیابی کرده و سپس به تطبیق آن با مبانی اسلامی پرداخته است تا از این طریق، برتری اسلام را اثبات کند. آزادی، فردگرایی، انسان محوری، تساهل و تسامح، عقل گرایی، تجربه گرایی، علم گرایی و همچنین اصل رضایت و قرارداد، هفت مبنای اصلی لیبرال دموکراسی اند که در این کتاب مورد نقد اساسی قرار گرفته اند. ارزش ستیزی نیز مهم ترین نقدی محسوب می شود که به این مبانی وارد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما