loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانه زیر برف

رمان های بزرگ دنیا 21

ناشر امیرکبیر

نویسنده اینیاتسیو سیلونه

مترجم مهدی سحابی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 512

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 39722 10003022
215,000 204,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دانه زیر برف در واقع جلد دوم کتاب نان و شراب است . زیرا از همان جایی که نان و شراب قطع می شود یعنی فرار پیترو اسپینا در کوهی پوشیده از برف و کشته شدن کریستسنا توسط گرگها، آغاز می شود. نان و شراب داستان مبارزه یک سوسیالیست است علیه فاشیسم و دانه زیر برف، داستان همین مبارزه و گریز دائم است ، اما نه در جهات جغرافیایی بلکه در عمق روح و اندیشه.

داستان پیترو اسپینا ، داستان خود سیلونه است . این مبارزی که ده ها سال از بهترین سال های عمرش را وقف مبارزه با فاشیسم کرده و در گروه جوانان سوسیالیست مبارزه می کند ، ناگهان چنان در خود فرو می رود و در خویشتن خویش به نشستی عارفانه می نشیند که حتی از زاهدان نیز چنان تامل و تفکری بر نمی آید. این جاست که خواننده از خود می پرسد ، چگونه از یک سوسیالیست بیرون گرا ، مردی عارف و درون گرا ساخته می شود؟ مردی که در طویله ، میان کاه و در هنگام نظاره الاغی آنچنان تولدی نو می یابد ، که به تولد مسیح شبیه است. سراسر این کتاب سرشار از اندیشه های ناب عرفانی است، کاوش در عمق قلب و ذهنیت خویشتن و تولدی دوباره یافتن همچون مسیح. قهرمان اثر و حتی آن آدم کر و لال نیز ، تجسم عینی مسیح است ،زیرا صلیب رنج خویش را بر دوش دارد.

رویهم رفته کتاب تمی منحصر به فرد دارد و از مزیت روانکاوی افراد واندیشه ها برخوردار است و طنزی سرشار درسراسر متن به چشم می خورد.و سخن آخر این که دانه زیر برف نه داستان سوسیالیستی مبارز، بلکه انسان فقیری است که به جستجوی مقدس ترین معابد جهان یعنی قلب و خویشتن واقعی آدمی، رفته است . داستان زاهدی پاک باخته و عارفی از خویش سفر کرده در جستجوی حقیقت وجود انسان. داستان انسانی که می بایست صلیب خویش را به دوش گیرد (مسئولیت خود را خود بعهده گرفته و بپذیرد) .

همچنین کتاب از درون مایه ای ضد نظام و آنارشیست فلسفی برخوردار است ، نه تنها ضد نظام کلیسایی بلکه ضد فساد اخلاقی ، آنچنان که در متن کتاب از زبان دن سه ورینو می خوانیم:" اخلاق شماها دیگر پوسیده شده ، شما اسم دنائت خود را مذهب گذاشته اید"

یا در جایی دیگر پیترو می گوید: " قبول کن اگر خدا اینقدر دلش می خواست که در کار دنیا دخالت کند، خیلی کارها هست که بیشتر از این برازنده اوست. مثلا می تواند، زلزله ای به منطقه لاتزیو بفرستد که کانون آن واتیکان باشد. "
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما