loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات نورالدین کیانوری

ناشر اطلاعات

نویسنده نور الدین کیانوری

راوی کتاب نور الدین کیانوری

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 687

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3975 10003022
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نور الدین کیانوری ، فرزند حاج شیخ مهدی کیانوری، تابستان 1294 در بخش "بلده" از توابع شهرستان "نور" متولد شد. در سن نوزده سالگی تحصیلات خود را در مدرسه دارالفنون تهران به پایان رساند. وی پس از گذراندن تحصیلات عالیه در رشته ساختمان و معماری در آلمان، سال 1319 به ایران بازگشت.

کیانوری پس از گذراندن دوران نظام وظیفه ، در سال 1321 رسما به حزب توده ایران پیوست و در دومین کنگره حزب به سمت عضو کمیته مرکزی و عضو هیات اجرایی انتخاب شد.

سال 1327 به دنبال ترور نافرجام شاه ملعون در دانشگاه تهران، همراه اعضای حزب توده دستگیر و زندانی شد. پس از فرار از زندان به زندگی مخفی روی آورد و در فاصله سال های 1351 تا اواخر 1357 تفکرات سیاسی خود را در حزب اعمال کرد.

پس از برگزاری شانزدهمین گردهمایی کمیته مرکزی حزب توده در اسفند ماه سال 1357، کیانوری با اکثریت آراء به مقام دبیر اولی حزب منصوب شد و تا زمان انحلال حزب توده ایران (15 اردیبهشت 1362) در همین سمت باقی ماند.

کیانوری با خاطراتش، بسیاری از مسائل را در زمینه تاریخ معاصر و حزب توده روشن می کند. با توجه به نقش کیانوری در تاریخ معاصر و جایگاه او در حوادث سیاسی کتاب خاطرات وی خواندنی و جذاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما