loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در بزرگترین کتابهای جهان (دوره چهار جلدی)

ناشر امیرکبیر

نویسنده حسن شهباز

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 2948

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه حاضر برگزیده ای است از سخنان مشاهیر جهان که متضمن پاره ای از آرا و اندیشه های مختلف بوده گاه تصاویر یا طرح هایی چند در لابه لای کتاب به چشم می خورد.هر یک از نوشته های فارسی با متن اصلی انگلیسی همراه است.

مولف این کتاب از دیر باز به فکر انتخاب و معرفی برگزیده ترین آثار اندیشمندان گذشته و امروز جهان افتاد و طی سالها با بهره گیری از نظر نقد نویسان صاحب رای دویست اثر را چه از نوع داستان یا نمایشنامه یا منظومه بزمی و رزمی به عنوان شاهکار برگزید. این ۲۰۰ کتاب که به همه زبانها و فرهنگ های مختلف تعلق دارند با اکثریت آرا شاهکار خوانده شده اند و می توان گفت که در میان هزاران اثر منتشر شده، برگزیده ترین و برترین بهترین آنها به شمار می آیند. این ۲۰۰ اثر در ۴ مجلد معرفی می شوند. در جلد نخستین ۵۰ اثر از عهد هومر تا عصر کنونی جمع آمده است و در میان این نوابغ شاهکار آفرین چهره های آشنایی مانند کنفوسیوس، سوفوکل، فردوسی، مولوی، روانتس، شکسپیر، تولستوی و داستایوسکی دیده می شود. و سیماهای نا آشنایی مانند والی میکی، کالی داسا، آلارکن ینسن، لاکسنس نیز وجود دارند.

اما اینان هر که هستند والاترین و ارجمندترین داستان سرابان و شاعران و نمایشنامه نویسان و محققان عالم هستند و کسانی هستند که نه تنها جوامع وابسته به آنها به وجودشان افتخار می کند بلکه عالم بشریت نیز به داشتن آنها سرافراز است. از آن گذشته آثاری که آنها خلق کرده اند بی بدیل اند و ممتاز و مشابه آنها نیست. این سیر و تفحص هم در قلمرو زبانهای زنده و متداول جهان نظیر یونانی و انگلیسی و فرانسه و اسپانیایی و چینی و ایتالیایی و آلمانی و روسی و فارسی به عمل آمده و هم زبانهایی که به جوامع محدودتری تعلق دارند مانند زبان ایسلندی یا چک با لاتین یا سانسکریت. در تدوین آثار مندرج در هر یک از ۴ جلد تداول یا برتری یک زبان یا امتیاز یک اثر بر اثر دیگر منظور نبوده است و نوشته ها بر منوال تاریخ کتابت یا اجرای اثر بصورت نمایش یا تاریخ انتشار تنظیم شده اند و هر یک از نقدها متضمن معرفی اثر، شرح حال نویسنده، تاریخ نگارش، هدف از خلق اثر و واکنش طبقات خواننده نسبت به آن اثر بوده و تا آنجا که امکان داشته گفته شده که چرا نقادان ادب و هنر آن را یک کتاب مهم یا یک شاهکار مسلم به حساب آوردهاند. نویسندگان معاصر که آثارشان در این کتاب آمده غالبا افرادی هستند که به خاطر نگارش همان کتاب یا کتبی در همان سطح درشماربرندگان جوایز ادبی به ویژه نوبل بوده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما