loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چامسکی و جهانی شدن

ناشر مهرگان خرد

نویسنده جرمی فاکس

مترجم محسن محمودی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 85

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مقدمه کتاب آمده است: از چامسکی به عنوان پدر زبان شناسی مدرن یاد می شود. نظریه معروفش دستور زایشی – گشتاری است که در دهه 60 میلادی انقلابی در زبان شناسی معاصر ایجاد کرد. او از تبار واپسین روشن فکران فعال در حوزه عمومی است. شاید به جرات بتوان او را تنها نمونه روشنفکران اروپایی (به ویژه فرانسوی) در ایالات متحده دانست، از همان دار و دسته ای که هر روز بیانیه ای امضا می کنند، سخنرانی می کنند، اعلامیه پخش می کنند و به هر بهانه ای به سیاست های آمریکا می تازند.

در توضیح پشت جلد کتاب هم آمده است: برخی نوام چامسکی را به عنوان «انیشتین زبان شناسی مدرن» ستوده اند و نزد برخی دیگر هم به همان اندازه به عنوان روشنفکر و دگراندیش سیاسی سازش ناپذیر و منتقد اجتماعی هم شناخته می شود. این کتاب به بررسی دیدگاه های چامسکی در باب هژمونی اقتصاد جهانی و نظم نوین جهانی می پردازد. موضع او چندان با جهت گیری های رایج در باب جهانی شدن جور در نمی آید.

جرمی فاکس در این کتاب روایتی دست اول و گیرا از نظریه های چامسکی ارائه می کند. همان طور که خودش می گوید، در نوشتن این کتاب از چامسکی کمک گرفته و یاری او را همواره کنار خود داشته است. بینش های چامسکی در این کتاب می تواند پرتوی بر نظریات میانه در باب جهانی شدن بیندازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما