loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه پزشکی

فلسفه 36

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آشنایی با فلسفه پزشکی هم در شناخت چگونگی دغدغه های فیلسوفان پزشکی در نگاه به انسان مفید است و هم می تواند راهگشایی برای ارائه نظریه هایی درباره سلامت باشد که با مبانی اسلامی سازگار بوده و با مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ما همخوانی بیشتری داشته باشد. در این کتاب ابتدا معرفی مختصری از فلسفه پزشکی و موضوعات آن ارائه شده است و سپس سعی شده که در دو حوزه از فلسفه پزشکی یعنی حوزه هستی شناسی و معرفت شناسی نظریه پردازی شود.

در حوزه هستی شناسی بعد از معرفی برخی از نظریه ها درباره سلامت، نظریه ای درباره سلامت ارائه شده که ابعاد اجتماعی؛ روان؛ زیستی و معنوی انسانی را در قالبی سازگار بیان کند که هم کاربرد بالینی آن حفظ شود و هم نگاه فراگیری به انسان در زمینه سلامت داشته باشد. بدین منظور از دستاوردهای فلسفه تحلیلی در حوزه های فلسفه زبان و فلسفه ذهن استفاده شده است تا چار چوب محکم و استواری برای این نظریه ارائه شود. همچنین در حوزه معرفت شناسی از نظریه ای درباره رابطه میان پزشک و بیمار دفاع می شود که با نظریه هستی شناسانه درباره سلامت سازگار است.

فصول این کتاب عبارتند از:
1ـ فلسفه پزشکی و سیر تاریخی آن
2ـ نظریه ای درباره سلامت
3ـ نظریه ای در رابطه میان پزشک و بیمار
4ـ اخلاق پزشکی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما