loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فلسفه اسلامی از آغاز تا امروز

ناشر جامی

نویسنده سید حسین نصر

مترجم مهدی نجفی افرا

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 376

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فلسفه اسلامی که تقریبا با فیلسوف مسلمان عرب زبان، الکندی (252 ـ 185 ه·· .ق.) آغاز میشود، تاکنون علیرغم فراز و نشیب هایش بصورت یک جریان فکری زنده تداوم یافته است. میتوان گفت فیلسوفان مسلمان با اینکه در آثار فلسفی خود به نظریات فیلسوفان پیش از خود نیز توجه داشته و آرای آنها را در کتابهایشان نقل و نقد کرده اند، اعتنایی به «تاریخ فلسفه» به معنی امروزی آن نداشته و اگر احیانا در اینباره مطلبی نوشته اند، شرح احوال و زندگانی و آرای متفرقه فیلسوفان بوده است تا سیر تاریخی نظریات و نظام های فلسفی.

در قرن اخیر، بعد از برخی تحقیقات مستشرقان در باب فلسفه اسلامی، کم کم روی آورد تاریخی به فلسفه اسلامی و تاریخ فلسفه اسلامی نویسی باب شد و کسانی چون ماجد فخری یا هانری کوربن به تنهایی، و کسانی همچون میان محمّد شریف در رأس یک گروه، به نگارش کتابهایی در این باب پرداختند. امّا باید گفت کمتر کتابی به جامعیت، دقت، و عمقِ کتاب تاریخ فلسفه اسلامی دکتر سیدحسین نصر می رسد.

کتاب حاضر، از 4بخش تشکیل شده است:
بخش اول: مطالعه فلسفه اسلامی
بخش دوم: مسائل فلسفی
بخش سوم: فلاسفه اسلامی در بستر تاریخ
بخش چهارم: وضعیت کنونی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما