loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه و رسم طلبگی در سیره و کلام امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

گردآورنده کتاب محسن عباسی ولدی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 259

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دغدغه اصلی کتاب پیش رو، این است که از منظر حضرت امام خمینی(س)، به مسیر طلبگی چشم دوخته و از نگاه ایشان اسرار توفیق یافتن در این مسیر را بررسی کند. از همین رو، علاوه بر قرآن و روایات، اصلی ترین منبع این کتاب، گفته ها، نوشته ها و سیره رفتاری امام خمینی(ره) در زندگی طلبگی است.

بخش نخست، به مباحثی درباره ارزش و جایگاه علم و عالم، اهداف طلبگی و علم اندوزی اختصاص یافته است.

بخش دوم، اصلی ترین قسمت این کتاب است، که به بیان آداب طلبگی پرداخته است. این بخش از سه قسمت تشکیل شده، که عبارتنداز: وظایف طلبه در برابر خود، استاد و جامعه.
نکته قابل توجه در این قسمت، آن است که آداب طلبگی بیش از آن مقداری است که در این بخش آمده است، اما بنای ما بر آن است تا مطالبی بیان شود که از اولویت بیشتری برخوردار بوده و به صورت طبیعی یک طلبه در مسیر دانش اندوزی و تهذیب بدان نیازمند است.

بخش سوم، خاطراتی از حضرت امام(ره) است، که مربوط به موضوعات طرح شده در بخش دوم است.

اثر حاضر با محور قرار دادن آداب و اصول تحصیل علوم اسلامی در حوزه های علمیه که از آن به «طلبگی» یاد می شود، الگویی فرادست طالبان علوم دینی و محصلان حوزه های علمیه داده است، باشد که مایه رشد و بالندگی بیش از پیش طلاب گرامی در مسیر فاگیری و تبلیغ دین سراسر سعادت اسلام باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما