loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرگرمی رسانه ای: رویکردی اسلامی - ارتباطی به سرگرمی در سیمای ملی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 40100 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر با فصل اول در قالب کلیات و مفاهیم آغاز می شود و به طور طبیعی نویسنده به سراغ مفاهیم مهم و مفهوم شناسی اسلام، سرگرمی، لهو و لعب و فراغت رفته و موضوعاتی مانند کار، نیاز، رسانه دینی و نظریه یا الگوی هنجاری را بررسی کرده است.

فصل دوم کتاب با عنوان دیدگاه ها و نظریه های سرگرمی و فراغت، نیز به محتواهای مختلفی در زمینه فراغت و سرگرمی، مبنای هنجاری فراغت و نظریه های سرگرمی اشاره کرده است.

فصل سوم دارای عنوان اسلام و سرگرمی و تفریح است که نویسنده عوامل موثر در کم توجهی پژوهشی به مقوله سرگرمی را در 12 مقوله بررسی می کند و موضوعات متنوعی را در این فصل مورد اشاره قرار داده است.

در ادامه دیدگاه های اندیشمندان مسلمان از جمله فارابی، غزالی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مصباح یزدی و... مورد برداشت مولف بوده است.

فصل چهارم الگوی مطلوب سرگرمی نام دارد که در این فصل الگوهای مطلوب در زمینه نظریه های هنجاری و مسائلی که در قالب الگوهای مطلوب می توان

در فصل پنجم تحلیل محتوای کیفی یکی از برنامه های سرگرم کننده سیما مورد تحلیل، نمونه برداری آماری و... قرار گرفته و مولفه های دینداری در این برنامه تنظیم و بررسی شده است.

این کتاب پژوهشی در قلمروی جامعه شناسی رسانه بوده که با تلاش پژوهشگر سیدحسین شرف الدین نگارش شده است و هدف اصلی نویسنده ارائه تبیین جایگاه فراغت، تفریح و تفنن در زندگی انسان به ویژه انسان مدرن و تمهید پاسخ های هر چند اجمالی برای سئوالات و مطالبات رسانه ملی در زمینه موضوع کلی اسلام درباره سرگرمی به عنوان یکی از کارکردهای عمده رسانه های جمعی است.

سرگرمی در اصطلاح به مجموعه ای از فعالیت های اختیاری، انتخابی، تفننی و غیر انتفاعی اطلاق می شود که غالبا با هدف نیل به برخی هیجانات مثبت و دفع پاره ای هیجانات منفی و نیز حصول برخی نتایج متوقع همچون شکوفایی استعدادها، کسب و ارتقای مهارت های لازم، پر کردن اوقات فراغت، ارضای حس تنوع جویی و ... مورد توجه قرار می گیرند.
رسانه های جمعی عموما، و رسانه های تصویری بویژه تلویزیون، خصوصا، از جمله منابع مهم تولید و پخش برنامه های دارای کارکرد سرگرمی به شمار می آیند.
سیمای ملی نیز به اعتبار شأن رسانه ای و ضرورت های فرهنگی اجتماعی، ملزم به ایفای این نقش است.
آنچه این رسانه را در مقام عمل، از جمله حوزه تولید و ارائه سرگرمی، هدایت و راهبری می کند، الگوی عملی و قواعد رفتاری برآمده از بنیادهای اصیل ارزشی و هنجاری است.
این نوشتار درصدد ترسیم خطوط کلی این الگو با مرجعیت منابع شناخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما